توضیحات روابط عمومی مؤسسه ثامن‌الائمه درباره حواشی اخیر این مؤسسه
کد خبر: 3610489
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
اختصاصی ایکنا/

توضیحات روابط عمومی مؤسسه ثامن‌الائمه درباره حواشی اخیر این مؤسسه

گروه اقتصاد: به گفته رابط رسانه‌ای مؤسسه ثامن‌الائمه هر شعبه تا سقفی از یک مبلغ را می‌تواند پرداخت کند و بیش از آن در توانش نیست. این اتفاق اخیر هم در برخی شعبات این مؤسسه رخ داده و اکثر شعبات در سراسر کشور در حال فعالیت عادی خود هستند.

هاشم لو، مسئول ارتباط با رسانه مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الائمه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره برخی اخبار منتشره مبنی بر عدم توانایی مالی این مؤسسه برای پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران این مؤسسه اظهار کرد: شبکه ماهواره‌ای من و تو و برخی کانال‌های تلگرامی، روز سه‌شنبه، این شایعه را درست کردند و همین امر سبب شد روز چهارشنبه هفته گذشته، شعب ما در تهران و چند شهر دیگر شلوغ شود و به همین دلیل، سیستم نرم افزاری ما در آن شعب در روز چهارشنبه قطع بود.
وی ادامه داد: این امر باعث شد در روز پنج شنبه در برخی شعب نیز مشکلاتی پدید بیاید. مسلما وقتی همه سپرده‌گذاران یک مؤسسه برای دریافت سپرده خود اقدام کنند، توان بازپرداخت سریع سپرده همه مردم وجود نخواهد داشت.
مسئول ارتباط با رسانه‌های مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الائمه اظهار کرد: آنگونه که بنده مطلعم، امروز یا فردا، بانک مرکزی اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر خواهد کرد. البته سخنان بنده بدین معنا نیست که شعبات ما پول ندارد بلکه نمی‌توانند همه نقدینگی مجموعه را به یک شعبه برده و اینگونه سپرده مردم را پرداخت کنند، چراکه در برخی از این شعب برخی افراد برای دریافت چندین میلیارد پول مراجعه می‌کنند.

توضیحات روابط عمومی مؤسسه ثامن‌الائمه درباره حواشی اخیر این مؤسسه
هاشم‌لو عنوان کرد: شعبی که تا چند روز قبل روزانه بیست نفر برای برداشت پول به آنها مراجعه می کرد اکنون به یکباره حدود هفتصد نفر مراجعه کرده‌اند و همین امر پرداخت یکباره همه سپرده مردم را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: در هفته جاری احتمالا این مشکلات ادامه خواهد داشت اما تقاضایی که بنده دارم این است که افراد همه افراد به یکباره برای دریافت سپرده مراجعه نکنند تا انشاء‌الله از هفته آینده این مشکلات مرتفع شود.
مسئول ارتباط با رسانه‌های مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الائمه تأکید کرد: هر شعبه تا سقفی از یک مبلغ را می‌تواند پرداخت کند و بیش از آن در توانش نیست. این اتفاق اخیر هم در برخی شعبات ما رخ داده است و اکثر شعبات این مؤسسه در سراسر کشور در حال فعالیت عادی خود هستند.
 هاشم‌لو درباره وضعیت ادغام این مؤسسه هم اظهار کرد: چنین مسئله‌ای هنوز رسمی نشده بلکه فقط پیشنهاد شده است.

captcha