پیام‌های حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها در سوریه
کد خبر: 3611026
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
سردار جوانی تشریح کرد:

پیام‌های حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها در سوریه

گروه سیاسی: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌های تکفیری، علاوه بر نشان دادن قدرت ایران، پیام‌های روشنی هم برای تروریست‌ها و هم حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پایگاه تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه را با تعدادی موشک مورد هدف قرار داده است.
در بخشی از بیانیه‌ای که سپاه پاسداران در این رابطه منتشر کرده، آمده است: بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، لحظاتی پیش مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
گزارش‌های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان دارد.
سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیام‌های این حمله و آثار آن برای نظم و امنیت منطقه‌ای اظهار کرد: این اقدام، عمل به وعده‌ای بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت ایران در راستای انتقام‌گیری از گروه‌های تروریستی داده بود که اخیرا در حادثه تروریستی تهران، خون بیگناهان را به زمین ریختند.
وی ادامه داد: اینکه چرا سپاه پاسداران از این امکان استفاده کرد، به دلیل پیام‌هایی است که این اقدام می‌تواند برای همگان داشته باشد. اولین پیام این حمله موشکی، این است که جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و نیروهای مسلح، در دفاع از امنیت ملی، با هیچ کسی شوخی نخواهند داشت و به هر متجاوزی پاسخ قاطع خواهند داد.


جوانی افزود: دومین پیام این حمله، این است که توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حد و اندازه‌ای است که در شعاع قابل توجهی می‌تواند هر متجاوزی را تنبیه کند و سومین پیام این حمله این است که جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با گروه‌های تروریستی را به حمایت از حامیان خود محدود نمی‌کند بلکه گروه‌های تروریستی که در پی بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند باید در رفتار خود تجدیدنظر کرده و از این فکر و خیال خارج شوند که بتوانند با استفاده از چند مزدور و مجموعه‌های فریب‌‌خورده، امنیت کشور ایران را خدشه‌دار کنند.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: دیگر پیام این شلیک‌ها به کسانی بود که در چند ماه اخیر خط و نشان کشیده و رجزخوانی کردند و مخصوصا آقای ترامپ که از زمانی‌که وارد کاخ سفید شد تصور کرد که می‌تواند کاری را که پیشینیان او نتوانستند در مورد جمهوری اسلامی ایران انجام دهند را انجام دهد.
جوانی تأکید کرد: همچنین برخی از کشورها در منطقه در این روزها تصور می‌کنند می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند  و این اقدام بهنگام سپاه پاسداران و نوع موشک‌هایی که مورد استفاده قرار گرفت، این پیام را برای آنان دارد که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین امنیت ملت ایران، قدرتی قابل ملاحظه و در حد بالاست و عزم و اراده جدی هم برای استفاده از این قدرت در زمان لازم وجود دارد.
وی ادامه داد: به طور قطع، شلیک موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شکل عملیاتی بعد از سال‌ها، نشان از اقتدار موشکی ملت ایران دارد و اقدام نشان می‌‌دهد که چرا آمریکایی‌ها در این سال‌ها حساس بوده و در تلاش بودند به شکل‌های مختلف برنامه موشکی ایران را محدودسازی کنند.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: قطعا اقدام سپاه ‌پاسداران، ملت ایران و دوستداران این ملت را خوشحال می‌کند؛ چراکه نشان می‌دهد ملت ایران با برخورداری از نیروهای مسلح مؤمن و مقتدر از امنیت برخوردار خواهد بود و هیچ متجاوزی نمی‌توان امنیت پایدار آن را مخدوش کند.
جوانی در پایان گفت: این اقدام، دشمنان را هم به شدت نگران کرد چراکه آنان متوجه این مطلب شدند که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن توان دفاعی بالایی را دارند و همچنین از عزم و اراده جدی در راستای تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند.
captcha