فعالیت 148 «تشکل قرآنی» در سطح استان یزد
کد خبر: 3611824
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

فعالیت 148 «تشکل قرآنی» در سطح استان یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از فعالیت 148 تشکل قرآنی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، مسئول دارالقرآن الکریم استان یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران استان با اشاره به فعالیت 148 تشکل قرآنی در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر 58 موسسه قرآنی، 19 خانه قرآن شهری و 71 خانه قرآن روستایی در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: همچنین 81 خانه عالم در استان وجود دارد و 27 خانه با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در حال ساخت است که در مجموع 110 خانه عالم در استان وجود دارد.
رضایی با اشاره به فعالیت های انجام شده در اداره قرآنی این اداره کل گفت: اجرای طرح 1451 با محوریت سوره ملک و واقعه  و 1425 نفر سهمیه سازمان، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، فعالیت 148 تشکل قرآنی با مجوز این اداره کل، طرح  با قرآن در زلال اعتکاف از جمله فعالیت‌های انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم و صدور 180 گواهی نامه گفت: دوازدهمین دوره این طرح همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار شد و 248 نفر ثبت نام و به رقابت پرداختند.
رضایی افزود: طرح تربیت کادر متخصص شامل تربیت معلم قرآن، تربیت مدرس قرآن، ممتحن، داور مسابقات قرآن نیز انجام شد که افراد جذب آموزش و پرورش یا در تشکل های مردمی مشغول به کار می شوند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 3 هزار معلم قرآن و 43 داور گواهی نامه دریافت کرده اند.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی قرآنی از متن خطبه متقین و ترجمه و مفاهیم سوره حجرات و انسان و شرکت 7402 نفر خبر داد و گفت: برگزاری سلسله مباحث تفسیری قرآن در زندگی نیز از دیگر برنامه هایی است که به همت این اداره در حال اجراست.
وی با اشاره به اجرای طرح تفسیر بینات 20 نیز گفت: این طرح در سال جاری با محوریت سوره حجر و تشکیل 40 کلاس و با حضور یک هزار نفر در حال اجراست.
captcha