جزئيات فراخوان معين و معينه‌های حج 96
کد خبر: 3611870
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
پروانه اعلام کرد:

جزئيات فراخوان معين و معينه‌های حج 96

گروه جامعه: مدير جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد: با نهايی شدن تعداد كاروان‌های زائران امسال در سراسر كشور بعثه مقام معظم رهبری معين و معينه‌های حج 96 را فراخواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پايگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمين علی پروانه، مدير جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری گفت: در پی نهايی شدن تعداد كاروان‌های هر استان و اتمام ثبت نام زائران امسال، نخستين گروه از معين و معينه‌هاي حج سال 96 دعوت شدند.

براساس اعلام مدير جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری برای كاروان‌های با ظرفيت‌ بالای 135 نفر در صورتی كه 53 درصد زائران را بانوان تشكيل دهند يك معينه اختصاص می‌يابد. همچنين برای كاروان‌های با همين ظرفيت كه كمتر از 53 درصد آن‌ها را بانوان زائر تشكيل دهند يك معين در نظرگرفته شده است و براي تأمين نياز زائران زن درچنين كاروان‌هايی، معينه‌هايی در مكه مكرمه در هتل‌هاي زائرين مستقر می‌شوند.

مدير جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اينكه حداكثر سن روحانيون اعزامی به حج تمتع 65 سال است، گفت: حداكثر سن براي معين و معينه‌های كاروان‌ها نيز به ترتيب 65 و 55 سال است.

یادآوری می‌شود، معينه‌های دعوت شده شامل قبول شدگان در طرح پالايش معينه‌ها و اعزام‌های سال 89، كسانی كه پرونده آنها تكميل شده بود و تاكنون اعزام نشدند، محارم واجد شرائط روحانيون كاروان‌ها و در صورت نياز اعزامی‌های سال 90 هستند. معين‌های دعوت شده نيز شامل اعزامی‌های سال 89، تمام كسانی كه از روحانی عمره به معين ارتقاء يافتند و در صورت نياز اعزامی‌های سال 90 هستند.
captcha