رساله حقوق امام سجاد(ع) منشور متعالی حقوق در اسلام است
کد خبر: 3611886
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع):

رساله حقوق امام سجاد(ع) منشور متعالی حقوق در اسلام است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی گفت: رساله حقوق امام سجاد(ع) منشور متعالی حقوق در اسلام است که جامعه را بر مبنای عقاید صحیح بازسازی می‌کند و نیاز‌ها و تمایلات انسان را در مسیری معتدل مورد توجه قرار می‌دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کارگاه آموزشی «آشنایی با رساله حقوق امام سجاد(ع)» با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سه‌شنبه، 30 خردادماه در شبستان مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) در این کارگاه آموزشی گفت: رساله حقوق امام سجاد(ع) منشور متعالی حقوق در اسلام است که جامعه را بر مبنای عقاید صحیح بازسازی می‌کند و نیاز‌ها و تمایلات انسان را در مسیری معتدل مورد توجه قرار می‌دهد.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: رساله حقوق امام سجاد(ع) نمونه کامل عمل و نمود عینی گفته‌ها و اندیشه‌های نورانی این امام همام است که حقوق مبتنی بر کرامت انسانی را علما و عملا ارائه فرموده است.

لطفیان با بیان اینکه یاران خدا دارای شخصیتی مردمی، مردم‌شناس، امین و صدیق هستند، ادامه داد: نظام حقوقی اسلام مبنای قرآنی دارد و متکی به اراده خداوند سبحان است. آن‌چنان که استنشاق هوا برای تنفس و ادامه زندگی ضرورت دارد؛ اخلاق هم استنشاق روح است. 

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) هندسه آفرینش را حق‌مداری و باطل‌گریزی می‌داند، اظهار کرد: انسان حق‌گریز و باطل‌گرا هرگز به مقصد نمی‌رسد.

لطفیان در پایان با اشاره به نقش صحیفه سجادیه در خوشبختی انسان، گفت: حقی که انسان در مقابل خالق هستی دارد، عبودیت و توسعه بندگی است نه توسعه زندگی؛ پس حق الهی، بنده محض خدا بودن و کسی را در عبادت همتا و شریک او قرار ندادن است.

captcha