قدس همچنان مسئله اول جهان اسلام است
کد خبر: 3612042
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
بیانیه سازمان اوقاف:

قدس همچنان مسئله اول جهان اسلام است

گروه جامعه: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با انتشار بیانیه‌ای با دعوت از آحاد مختلف مردم مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی، خواستار برگزاری شکوهمند ‌این روز جهانی در سراسر ایران اسلامی و جهان اسلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با انتشار بیانیه‌ای با دعوت از آحاد مختلف مردم مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خواستار برگزاری شکوهمند و مشارکت گسترده آحاد مختلف مردم در راهپیمایی این روز جهانی در سراسر ایران اسلامی و جهان اسلام شد.

 در بخشی از بیانیه این سازمان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم‌، گروه‌های سیاسی، اصناف، فرهنگیان، استادان‌، فرهیختگان، طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان و قاطبه ملت ایران برای شرکت گسترده و حضور منسجم و یکپارچه در تظاهرات روز جهانی قدس، آمده است:

ملت مسلمان ایران با این حضور حماسی، بار دیگر عزم جزم خویش را برای آزادسازی اولین قبله‌گاه مسلمین جهان از یوغ اسارت صهیونیست‌های اشغالگر و نابودی صهیونیسم بین‌الملل همان‌گونه که در فرمایشات ولی امر مسلمین هم آمده است به نمایش خواهند گذاشت.

مسئله قدس با وجود همه دسایس و شیطنت‌ها و طراحی گروه‌های تکفیری و داعشی برای درگیری، اختلاف و انحراف اذهان ملت‌های مسلمان، همچنان مسئله اول جهان اسلام است و این روز در واقع، روز تجلي دفاع از آزادي و اعاده حقوق ملت فلسطين، روز استقامت، سرافرازي، عدالت‌خواهی و اتحاد دنياي اسلام  و روز فریاد رسای امت اسلامی برای رهایی از شر مستکبران جهان و رژیم منحوس اشغالگر قدس  است.

در این بیانیه تأکید شده است: ملت مسلمان ايران همواره در همه برهه‌ها و در همه صحنه‌ها روحیه آزاديخواهی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی و کمک به مظلومان را در جهان به معرض نمايش گذاشته و دفاع از عدالت و ملت‌های مظلوم و ستمديده را در سرلوحه آرمان‌های آزادی‌خواهانه خویش قرار داده است.

در بیانیه سازمان اوقاف، ادارات اوقاف سراسر کشور، اصحاب وقف، متولیان موقوفات و خادمان و هیئت‌های امناء امامزادگان و بقاع متبرکه و جامعه قرآنی کشور از عموم مردم روزه‌دار و مؤمن ایران اسلامی برای حضور به هم فشرده در صفوف نماز جمعه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و راهپیمایی روز جهانی قدس و تظاهرات میلیونی این جمعه حماسی در سراسر ایران اسلامی  دعوت به‌ عمل‌ آمده است.             
               
captcha