سفرهای تبلیغی حافظان و قاریان ایرانی از چین تا آفریقای جنوبی
کد خبر: 3612417
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
اهم رویدادهای قرآنی هفته/

سفرهای تبلیغی حافظان و قاریان ایرانی از چین تا آفریقای جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفته‌ای که گذشت بیشترین خبرها حول اعزام‌های تبلیغی قاریان و حافظان کشورمان طی ماه رمضان به کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی بود و در پایان هفته نیز کسب یک رتبه پنجمی در مسابقات قرآن الجزایر را شاهد بودیم.

ایکنا قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌ای که گذشت با پوشش برنامه‌ها و رویدادهای متنوع و متعدد قرآنی چون اعزام‌های قاریان ممتاز و برجسته کشورمان و گروه‌های تواشیح طی ماه مبارک رمضان و به منظور انجام برنامه‌های تبلیغی به دیگر کشورها، حکم قطعی بر فعالیت قانون دارالقرآن شهرک اکباتان، برپایی هشتاد و سومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ، آخرین خبرها از وضعیت قاری روشندل ورامینی و ... همراه بود.
رادیو قرآن با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما، جشنواره هم‌خوانی سوره‌ مبارکه ملک(ویژه ماه مبارک رمضان) و هم‌خوانی سوره مبارکه واقعه برگزار می‌‌کند.
شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌بایست فایل صوتی یا تصویری تلاوت هم‌خوانی خود را به مدت ۵ دقیقه ضبط کرده و تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ به شناسه کاربر qtv۱۴۵۱@ در شبکه اجتماعی تلگرام، ارسال نمایند.
محمداسماعیل خورشیدی، قاری ممتاز کشورمان برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های قرآنی طی ایام ماه مبارک رمضان به کشور هندوستان اعزام شده است.
دیدار با نماینده ولی فقیه در دهلی، اجرای چهار برنامه تلاوت در شب‌های ماه مبارک رمضان و نیز مولودی خوانی میلاد حضرت امام حسن(ع) در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی با حضور سفیر، کارکنان سفارت، رایزن محترم، کارکنان فرهنگی و ایرانیان مقیم دهلی، جلسه آموزشی ترتیل خوانی و بیان معارف و مفاهیم آیات برگزیده سور کهف و انبیا و اجرای تلاوت در مساجد دهلی با حضور و استقبال قابل توجه اهل سنت و شیعیان دهلی از جمله برنامه‌های اجرایی قاری اعزامی کشورمان به هندوستان بود.
سفر تبلیغی به آفریقای جنوبی
موسی معتمدی، حافظ بین‌المللی و حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، قاری و مدرس قرآن برای اجرای برنامه و قرائت قرآن کریم در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی حضور دارند. برای مشاهده یکی از محافل قرآنی این سفر اینجا کلیک شود.
حکم قطعی دیوان عدالت اداری بر وجاهت قانونی دارالقرآن اکباتان
دارالقرآن شهرک اکباتان فعالیتش را به صورت رسمی از حدود سال ۹۳ آغاز کرد است و این دارالقرآن در زمینی به متراژ ۲۲۴ متر مربع که از سوی شهرداری منطقه ۵ واگذار شد، ساخته و فعالیتش را با برپایی جلسات مناسبتی و هیئت عشاق‌المهدی(عج) و همچنین کلاس‌های قرآن و جذب قرآن‌آموزان علاقه‌مند انجام ‌داد.
در اصل هیئت عشاق‌المهدی(عج) به دلیل بیش از ۱۸ سال فعالیت در شهرک اکباتان و پیگیری‌های ساخت دارالقرآن و حسینیه برای برپایی دوره‌های قرآن در کنار توجه و اهتمام مردم به عترت، موفق شد تا این ساختمان را راه‌اندازی کنند.
اما پس از مدت کوتاهی از فعالیت، این دارالقرآن مورد هجمه‌ها از سوی تعدادی از افراد کم اطلاع چون غصبی بودن مکان، عدم رعایت مشاعات، تخریب فضای سبز، تغییر کاربری مکان، عدم ایمنی و استحکام بنا، رعایت حریم تأسیسات روبرو شد تا اینکه شعبه هفتم تجدید نظر دیوان عدالت اداری حکم قطعی بر وجاهت فعالیت این دارالقرآن دارد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.
برپایی هشتاد و سومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی 
این جلسه ارائه گزارش سومین نشست مشترک نمایندگان شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها که خردادماه امسال در استان لرستان برگزار شد  و  ارائه گزارش مبانی و مولفه‌های الگوی محصول سبک زندگی از دیدگاه قرآن کریم است که در این بخش نتایج یکی از پژوهش‌های صورت گرفته توسط «حمید باقری» دو پیش از دستور این جلسه بودند.
براساس گزارش ایکنا دستور این جلسه ادامه بررسی پیش نویس شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویج قرآنی که توسط کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی تهیه شده است و نیز بررسی سند قرآن و فضای مجازی است که این سند نیز توسط کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی تهیه شده است، بود.
جزئیات بیشتر این جلسه را اینجا بخوانید.
جدیدترین اذان «علی‌اصغر شعاعی» در حرم حضرت معصومه(س)
علی‌اصغر شعاعی، از مدرسان قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان تلاوت و اذان حرم حضرت معصومه(س) را انجام می دهد، جدیداً اذان خود در این حرم را در اختیار ایکنا قرار داده است. این اذان را اینجا بشنوید.
علی فربین، قاری ممتاز و مدرس قرآن برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های قرآنی در شمال غرب آفریقا حضور یافت که طی آن در مسجد و مصلی الفیصل گینه کوناکری، مسجد امام و رهبر تیجانیه، مسجد اوآسیس و مسجد امام فولانی بارهو به تلاوت پرداخت که مورد توجه حاضران در جلسه قرار گرفت.
بنابر این گزارش، وی در جمع شیعیان مسجد المصطفی(ص) وابسته به جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه، جمعیت اهل البیت و در جمع برادران شیعه و لبنانی‌های مقیم کوناکری هر روز جلسه آموزشی قرآن و نغمات قرآنی دارد.
کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران متشکل از سه قاری و یک مدرس قرآن در کشور سوریه به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی پرداختند.  مهدی تاجور، ابراهیم عمارلو، مرتضی شکوری و جعفر ملک‌پور به عنوان قاری و محمدعلی دوستی به عنوان مدرس قرآن کریم به سوریه اعزام شدند.
برگزاری محافل انس با قرآن در حرم‌های شریفه حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور کارکنان سفارت و همچنین ایرانیان مقیم سوریه و همچنین مساجد اهل تشیع و تسنن مانند مسجد المهدی(عج)، الزهرا(س) و مسجد جامع سیف‌الدین، قرائت دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط گروه اعزامی به سوریه است.
جواد رفعتی، سیدمحمد شاهرخی و امین رئوف برای تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان به کشور عراق اعزام شده‌اند. تلاوت در حرم شریف حضرت علی(ع)، مسجد کوفه، کربلای معلی، مرقد شهید صدر، مراسم جزء‌خوانی در دارالقرآن امام هادی(ع)، همچنین تلاوت زنده در برنامه رادیویی را می‌توان از جمله برنامه‌های اجرا شده در این سفر تبلیغی نام برد.
نائبعلی عبداللهی، قاری کشورمان از سوی دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم به کشور ساحل عاج اعزام و به برنامه‌های تبلیغی قرآن می‌پردازد.
وحید نظریان و عباس هاشمی قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برای تبلیغ طی ایام ماه مبارک رمضان به ترتیب به کشورهای چین و روسیه اعزام شده و به تلاوت قرآن پرداختند که با استقبال روبرو بود.
آخرین خبرها از وضعیت قاری روشندل ورامینی
تقریبا ۵ ماه پیش بود که به علت بی احتیاطی شهرداری ورامین قاری روشندل این شهرستان دچار مشکل شد و از همان زمان به بعد به علت مشکلات فراوانی که برای وی پیش آمده است عملا دیگر قادر به فعالیت نیست و همچنان روند درمانی وی ادامه دارد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.
تجلیل از پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح 
مراسم گردهمایی پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح۳۰ خردادماه با حضور عباس سلیمی،‌ قاری بین‌المللی کشور و جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد که طی آن از خانواده‌های چهار نفر از اساتید قرآنی نیروهای مسلح شامل خانواده «ابوالفضل علامی»، خانواده «منوچهر صادقی»، خانواده «علی فغانی» و خانواده «سلیمانی» تجلیل شد. برای اطلاع از مشروح این گردهمایی اینجا کلیک کنید.
اعلام نتایج مسابقات قرآن اردن 
بعد از حدود یک هفته برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور اردن، ۳۱ خردادماه، مراسم اختتامیه این مسابقات اعلام و نفرات برتر این مسابقات تجلیل شدند. بر همین اساس در این مسابقات ابوذر کرمی در رشته حفظ کل قرآن کریم حاضر شده بود که در نهایت موفق به کسب رتبه‌ نشد و نفر اول تا پنجم به ترتیب از كشورهاي اردن، الجزایر، سودان، امارات و كويت بودند. همچنین در این مسابقات «حمیدرضا مستفید» به عنوان استاد راهنما، نماینده کشورمان را همراهی کرد.
کسب رتبه پنجم مسابقات قرآن الجزایر
طی مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن الجزایر، محمدعلی اسلامی، نماینده کشورمان موفق به دریافت رتبه پنجم در رشته حفظ کل قرآن کریم شد که به ترتیب حافظان کشورهای بنگلادش، اردن، لیبی، سوریه و ایران مقام‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.
حسینیه کربلایی‌های تهران واقع در چهارراه گلوبندک با همکاری مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران در نظر دارد تا دومین جشنواره تلاوت‌‌های مجلسی ویژه نوجوانان زیر ۱۶ سال را برگزار کند.
علاقه‌مندان طی شام‌گاه ۲۸، ۲۹، ۳۰ خردادماه فرصت داشتند تا بین ساعت ۲۳:۳۰ تا ۰۰:۳۰ در محل حسینیه کربلایی‌ها حضور یافته و تست اولیه خود را انجام دهند و نسبت به ثبت نام خود نیز اقدام کنند. همچنین، مرحله فینال این جشنواره قرآنی و معنوی با حضور اساتید، قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم و تعداد ۱۰ نفر راه یافته به این مرحله طی شامگاه پنج‌شنبه،‌ اول تیرماه برگزار شد.
captcha