حصور در فیلم های ارزشی اولویت من در انتخاب نقش است
کد خبر: 3612491
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کاوه سماک باشی:

حصور در فیلم های ارزشی اولویت من در انتخاب نقش است

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بازی در نقش‌هایی دینی و دفاع مقدسی را بر دیگر کارها ترجیح می‌دهم، زیرا به لحاظ اعتقادی به این‌گونه مضامین دلبستگی قلبی دارم.

کاوه سماک باشی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره تعلقات خود در بازیگری چنین اظهار نظر کرد: اگر در کارنامه هنری من دقیق شوید متوجه خواهید شد که بازی در کارهای دینی و اعتقادی جز خواسته‌ها و دلبستگی‌های قلبی من است. این امر نیز تنها نشئت گرفته از باورهای اعتقادی من بوده که آنها را به دیگر موضوعات ترجیح می‌دهم. برای همین اگر به طور همزمان دو پیشنهاد داشته باشم آن کاری را انتخاب می‌کنم که موضوعش با مفاهیم مورد نظر (دینی و ارزشی) پیوند خورده باشد.

وی افزود: البته باید این نکته را هم متذکر شوم حضور دائمی یک بازیگر در نقش‌هایی خاص باعث کلیشه شدن وی می‌شود، اتفاقی که از آن به عنوان یک سم می‌توان نام برد. بنابراین برای اینکه در چنین ورطه‌ای گرفتار نیایم در سریالی جدیدی که در آن بازی می‌کنم برای اولین بار نقشی طنز را ایفا خواهم کرد. این سریال «گسل» نام دارد که کارگردانی آن بر عهده علی‌رضا بذر افشان است و تهیه‌کنندگی آن را نیز محسن چگینی بر عهده دارد. این سریال کمدی، آخرین روزهای فیلمبرداری را طی می‌کند.

این بازیگر درباره فیلم‌هایی که در نوبت اکران دارد هم اینگونه توضیح داد: فیلم سینمایی «اشنوگل» ساخته هادی حاجتمند و علی سلیمانی به زودی روی پرده سینما می‌رود. این کار پروانه نمایش دریافت کرده و موضوع آن شهدای غواص است. تهیه‌کنندگی این کار را ابراهیم اصغری بر عهده دارد و من در آن یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنم.

سماک باشی در پایان خبر خود آورده است: فیلم دیگری از من که آماده پخش است، «سرگشته» نام دارد. این فیلم سینمایی را سهیل سلیمی کارگردانی و محسن علی اکبری تهیه کرده است. در این فیلم نیز به موضوعات عقیدتی – سیاسی پرداخته می شود. درضمن به داعش نیز به نوعی در این کار توجه شده است. این فیلم سینمایی نیز پروانه نمایش دریافت کرده و در نوبت اکران است. آخرین فیلمی که سال گذشته در ان بازی کرده‌ام نیز «سرباز» نام دارد که مسعود تکاور کارگردانی آن را بر عهده داشته و آن نیز موضوعی پلیسی دارد.
captcha