صبر و تقوا رمز پیروزی در برابر دشمن است/ امتحانات الهی، برای رشد و هدایت بشر است
کد خبر: 3612613
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴

صبر و تقوا رمز پیروزی در برابر دشمن است/ امتحانات الهی، برای رشد و هدایت بشر است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه اصفهان گفت: خداوند متعال می‌فرماید دشمن زیاد است ولی هرگاه این دو عمل که یکی استقامت و صبر و دیگری تقوا را انجام دهید ، بر دشمنان پیروزمی‌شوید.

به گزارش خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان امروز  در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان بشر است که خداوند متعال در جاهای متعدد فرموده‌اند گمان نکنید همین که بگویید ایمان آوردید امتحانی برای شما نخواهد بود، بلکه امتحان می‌کنیم تا حقیقت مطلب روشن شود.
وی گفت: امتحان خدا به غیر از امتحانی است که افراد از یکدیگر می‎‌گیرند. امتحانات الهی برای دانستن نیست، چرا که خداوند بر همه چیز عالم است. امتحان انسان از یک جهت برای رشد بشر است و انسان در سختی‌ها رشد می‌کند. 
وی افزود: دسته دیگر امتحانات خداوند برای برگشت و هدایت انسان‌ها است  و طبق آیه « وَلَقَدْ أَخَذْنَا آلَ فِرْعَوْنَ بِالسِّنِينَ وَنَقْصٍ مِّنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ» این فقط مختص به مومنین نیست، بلکه به فرعونیون هم گفته شده که  آن‌ها را به قحطی و خشک شدن درخت و دیگر سختی‌ها امتحان کرده‌اند.
آیت الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: امتحانات الهی مرحله به مرحله است و حساب کسی که در آخر باقی می‌ماند، درست است. خداوند هر روز انسان را در نماز، روزه، خرید و فروش و حرف زدن و شنیدن و دیدن و لقمه حلال امتحان می‌کند.
وی  بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید دشمن زیاد است ولی هرگاه این دو عمل را انجام دهید، پیروز می‌شوید که یکی از این دو عامل  استقامت و صبر و دیگری تقوا است.
وی در ادامه با اشاره به روز قدس خاطر نشان کرد: علت اساسی مخالفت ملت ما، مراجع و امام خمینی با صهیونیست فقط به این جهت نیست که مسجد‌الاقصی را اشغال کرده‌اند و یا اینکه مسجد‌الاقصی محل عروج پیامبر بوده است، بلکه امام (ره) درک می‌کرد که انگلیس و آمریکا برای یهودیان دلسوزی نمی‌کند، بلکه می‌خواهند در میان کشور‌های اسلامی پایگاه داشته که به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که در مسئله قدس، نماد حق و باطل در جنگ با اسرائیل است. 

captcha