«شناسایی»؛ روایت مستند فعالیت نیروهای اطلاعات عملیات
کد خبر: 3612731
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

«شناسایی»؛ روایت مستند فعالیت نیروهای اطلاعات عملیات

گروه جهاد و حماسه: معاون اسبق سازمان بسیج هنرمندان از کتاب «شناسایی» یاد و عنوان کرد: این اثر درباره جان‌فشانی، افتخارات و شجاعت نیروهای اطلاعات عملیات سپاه پاسداران بر پایه اسناد نوشته شده است.

رضا رسولی،‌ نویسنده و معاون اسبق سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از نگارش کتابی با عنوان «شناسایی» خبر داد و افزود: این اثر یکی از جامع‌ترین آثار درباره اطلاعات و عملیات سپاه است.

وی افزود: این کتاب درباره روایت افتخارات، جان‌فشانی، شجاعت و برنامه‌ریزی دقیق نیروهای اطلاعات عملیات سپاه از جمله سردار شهید حسن باقری است که پایه‌گذار اطلاعات و عملیات سپاه بود.

رسولی با بیان اینکه اطلاعات و اسناد کتاب شناسایی را از انتشارات روایت فتح گرفتم که حدود دو هزار مصاحبه پیاده شده از زبان فرماندهان و نیروهای اطلاعات و عملیات بود،‌ افزود: بخش‌هایی از اطلاعاتی که در اختیار من گذاشته شد را در قالب کتاب و به عنوان یکی از مجموعه آثار «روزگاران» منتشر کردم.

وی در تایید اینکه اثرش نوعی مستندنگاری است،‌ اظهار کرد: شیوه روایت این اثر،‌ داستانی و به صورت داستان کوتاه است که صد تابلو از رشادت‌ها و افتخارات را در قالب خاطره داستان بیان می‌کند. شخصیت‌هایی که در این اثر به آنها پرداخته شده است متفاوت هستند. از برخی شخصیت‌ها در این اثر اطلاعات جزئی‌تری ارائه شده است.

رسولی درباره شخصیت‌هایی که در این اثر از آنها یاد شده است گفت: این افراد برخی از فعالان و کنشگران سیاسی جامعه هستند و مردم با عناوین دیگری آنها را می‌شناسند که با توجه به سابقه‌ای که از آنها و رشادت‌ها و جان‌فشانی آنها داشته‌ام،‌ این کتاب را نوشته‌ام.

captcha