استقرار یک‌هزار پایگاه جمع‌آوری «فطریه و کفاره» در یزد
کد خبر: 3613010
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

استقرار یک‌هزار پایگاه جمع‌آوری «فطریه و کفاره» در یزد

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد آمادگی این نهاد را برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره مردم نیکوکار استان در روز عید سعید فطر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه طبق قانون وظیفه جمع آوری و هزینه کرد زکات برعهده کمیته امداد است اظهار کرد: برای ایجاد هماهنگی لازم برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره در سطح استان، شورای زکات در شهرستان ها با حضور اعضای شورا و دستگاهای مرتبط از جمله فرمانداری ها،  ادارات بهزیستی و نیروی انتظامی برگزار شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: آموزش های لازم در خصوص نیروهای فعال در امر جمع آوری زکات فطره و کفاره عمد و غیر عمد شامل بسیجیان، معتمدان محلی و رابطان و نیروهای افتخاری برای مشارکت جویی هر چه بیشتر و دعوت از نیکوکاران برای اهداء فطریه و کفاره خود به پایگاه های این نهاد ارائه شده است.
وی با بیان اینکه پایگاه های این نهاد در مکان های مختلف از جمله معابر اصلی، ورودی و خروجی شهرها، پلیس راه، نزدیکی مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید در روز عید فطربر پا است، افزود: یک هزار و ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در روز عید فطر در سطح استان نسبت به جمع آوری فطریه و کفاره مردم نیکوکار مبادرت می کنند که از این میزان پایگاه ۵۳۰ مرکز مربوط به کمیته امداد، ۳۰ مورد در مراکز نیکوکاری، ۵۰۰ پایگاه در مساجد و ۴۰ پایگاه نیز به صورت سیار فعال هستند.
مشعلچی یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته شش میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد به نیازمندان اهداء کردند.
وی افزود: سه میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از مجموع کمک های اهدائی در روز عید سعید فطر سال گذشته مربوط به زکات فطریه عام و سادات و سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال نیز مربوط به کفاره عمد و غیر عمد بوده است.
منبع: کمیته امداد یزد
captcha