عید فطر، عید توبه و تهذیب نفس است
کد خبر: 3613075
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

عید فطر، عید توبه و تهذیب نفس است

گروه معارف: مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، اظهار کرد: عید فطر عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان بوده و فطر چیدن میوه‌هایی است که از فطرت می‌جوشد.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: عید فطر عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان بوده و فطر چیدن میوه‌هایی است که از فطرت می‌جوشد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پاک شدن گناهان ما بود و کسانی که موفق شدند دراین ماه روزه بگیرند در حقیقت مثل نوجوانی هستند که تازه به سن بلوغ رسیده اند و از هر گناهی پاک شده اند.

وی با اشاره به شکرگزاری مسلمانان در عید فطر خاطرنشان کرد: در عید فطر مسلمانان خدا را شکر می‌نمایند و عید سعید فطر به قشر خاصی اختصاص ندارد و تمام طبقات جامعه اسلامی همه در صف بندگی خداوند به دعا و مناجات با او می‌پردازند و نماز عید فطر را با شکوهی بسیار به جا آورده و دل های پاک شده در ماه رمضان را آماده دریافت پندهای اخلاقی می‌سازند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: یکی از بهترین برنامه‌های ما مسلمانان برگزاری مراسم جشن عید سعید فطر است که بعد از یک ماه عبادت و بندگی خدا و جهاد با نفس در این روز جشن پیروزی بر نفس و جهاد اکبر می‌گیریم.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، یادآور شد: این عید مقدمه عید قربان به عنوان عید لقاء الله و کنگره عظیم حج است.

امام جمعه هریس از گشوده شدن فصل جدیدی به روی مومنان در روز عید فطر گفت و افزود: از این روز فصل جدیدی به روی مومنان گشوده شده و با تداوم این بندگی باید همچنان در مسیر اطلاعت از پروردگار متعال قدم برداشت.

حجت‌الاسلام احمدی عید سعید فطر را روز نمایش عظمت دین دانست و تاکید کرد: فرا رسیدن عید سعید فطر زمینه‌ساز وحدت کلمه برای مسلمانان و تقویت اتحاد و اراده آنان و روز نمایش عظمت دین و بازگشت دوباره به فطرت انسانی است.
captcha