مراسم جزءخوانی قرآن از 15 نقطه کشور پخش شد
کد خبر: 3613085
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

مراسم جزءخوانی قرآن از 15 نقطه کشور پخش شد

گروه فعالیت‎های قرآنی: دبیر شورای معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری و پخش محافل قرآنی شیعیان و اهل سنت از 15 نقطه کشور، این محافل را الگوی مناسبی جهت وحدت‌بخشی در جامعه ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، رضا بکایی شب گذشته 3 تیر در آیین شکرگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، گفت: سازمان صدا و سیما بر اساس وظیفه خود اقدامات مطلوبی را در راستای انعکاس برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها انجام داده است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان ۱۸ ساعت برنامه جزءخوانی قرآن از ۱۵ نقطه کشور در شبکه‌های مختلف پخش شده است.
دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: یکی از مشکلات ملی ما کمبود قاریان بین‌المللی در برخی از استان‌ها بود که برای برگزاری برنامه‎های جزءخوانی و پخش از صداوسیما نیازمند حضور قاریان استان‎های دیگر در این استان‎ها بودیم زیرا پخش جزءخوانی نیازمند ترتیبات خاص شورای قرآن است.
وی گفت: خوشبختانه امسال برخی از جلسات ترتیل‌خوانی مشترک میان اهل سنت و شیعیان را انعکاس دادیم که نتایج مطلوبی را به دنبال داشت؛ همچنین در هشت شبکه برنامه ویژه‌ای برای سخنرانی‌ها پخش شد؛ ۹ شبکه نیز برنامه‌های سحرگاهی را پخش کردند.
وی گفت: بر اساس ارزیابی‌ها امسال نسل جوان از برنامه‌های صدا و سیما استقبال مطلوب‌تری داشته و میزان استفاده جوانان از برنامه‌های معارفی بیشتر شده است به همین علت امیدواریم بتوانیم بخشی از نیازهای معنوی جوانان را با استفاده از ظرفیت رسانه تامین کنیم.
captcha