گسترش فعالیت‌های قرآنی؛ مهمترین دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 3613239
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
ناصر رضایی عنوان کرد:

گسترش فعالیت‌های قرآنی؛ مهمترین دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ: دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی این است که در زمینه‌های قرآنی فعالیت داشته باشد، گفت: بیش از 70 پایان‌نامه با موضوعات قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال عرضه شد.

ناصر رضایی، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی این است که در زمینه‌های قرآنی فعالیت داشته باشد، گفت: امسال با حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم بیش از 70 عنوان پایان‌نامه قرآنی دانشجویان این دانشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شد.
وی افزود: همچنین در این نمایشگاه آثار منتخب دانشجویان در بخش هنری شامل رشته‌های مختلف قالی‌بافی، معرق‌کاری، مشبک، خطاطی، خوشنویسی، تذهیب، نقاشی خط، عکاسی و ... عرضه شد.
رضایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تقریبا به‌طور مستمر بیش از 10 دوره در نمایشگاه بین‌اللملی قرآن کریم شرکت کرده و علاقه‌مندان خاص خود را دارد، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی با برگزاری کارگاه‌های مختلف همچون کارگاه تفسیر قرآن تحت عنوان «رمضان بهار قرآن است»، مسابقه قرآنی با عنوان «شب‌های نورانی»، خطاطی و ... با استقبال خوب بازدیدکنندگان همراه بود.
وی همچنین برگزاری دو نشست تخصصی با موضوعات «سیر تحول خطوط اسلامی» توسط واحد تهران شمال و «مهدویت و فرقه‌های نوظهور» توسط واحد تهران مرکزی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد.
دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران چاپ بیش از 50 شماره کتاب «صحیفه مبین» را از افتخارات این دانشگاه دانست و گفت: همچنین در این دوره از نمایشگاه ۵۰ عنوان نشریه قرآنی از واحدهای مختلف دانشگاه و ۴۰ عنوان کتاب تألیفی قرآنی در بخش دانشگاهی عرضه شد.
وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه قرآن فرصت خوبی برای نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که حضور پیدا کنند و محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.
پروین رسولی
captcha