مسابقات قرآن بهترین شیوه تقویت تعامل دینی با اتباع خارجی است
کد خبر: 3613560
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰

مسابقات قرآن بهترین شیوه تقویت تعامل دینی با اتباع خارجی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول فرهنگی دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن اتباع گفت: این مسابقات در وهله اول می‌تواند بین اتباع همدلی ایجاد کند ضمن اینکه یکی از بهترین شیوه‌های خدمت رسانی و تعامل با اتباع و تقویت روحیه تعامل دینی همین مسابقات قرآن است.

امین شمس الهی، مدیر روابط عمومی و مسئول فرهنگی دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی  استانداری مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به مسابقات قرآن اتباع گفت: مطابق آیین نامه‌ وزارت کشور، مسابقات قرآن ویژه اتباع خارجی را برگزار می‌کنیم این مسابقات در 6 ماه اول سال در قالب جشنواره افغانستان شناسی که امسال پنجمین دوره آن برگزار شد اجرایی می‌شود که در استان مرکزی در سه شهرستان دلیجان، ساوه و اراک در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر برگزار شد.
وی ادامه داد: تبلیغات محیطی برای این مسابقات نداشتیم، مطابق با قانون، اتباع خارجی در استان مرکزی فقط در سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه اقامت دارند که البته تبلیغات در این سه شهرستان بلامانع بود. اماکنی که عموماً اتباع مراجعه می‌کنند مشخص است مثل دفاتر کفالت و ... در این اماکن اطلاع رسانی کردیم و پیامک هم فرستادیم.
شمس الهی تصریح کرد: در دوره قبلی مسابقات استقبال کم بود اما امسال استقبال خوبی را در شهرستان ساوه و دلیجان شاهد بودیم اما متأسفانه در اراک استقبال پایین بود. این مسابقات در وهله اول می‌تواند بین اتباع همدلی ایجاد کند ضمن اینکه یکی از بهترین شیوه‌های خدمت رسانی و تعامل با اتباع همین مسابقات قرآن است.
این مقام مسئول افزود: افزایش جشنواره‌های فرهنگی اتباع می‌تواند در تبادل فرهنگ و تقویت روحیه تعامل دینی بین مردم ایران و اتباع خارجی بسیار مؤثر باشد. در بحث مسابقات از هر شهرستان 6 نفر را به عنوان نفرات برتر انتخاب می‌کنیم 3 نفر از خواهران و 3 نفر از برادران، که جمعاً در سه شهرستان 18 برگزیده خواهیم داشت بعد از مرحله استانی که در اراک برگزار خواهد شد 6 نفر را به مرحله کشوری که احتماً به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود اعزام می‌کنیم.
مدیر روابط عمومی و مسئول فرهنگی دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی  استانداری مرکزی گفت: در حوزه ورزش، هنر و مباحث علمی نیز مسابقاتی برای اتباع داریم و نفراتی که در مرحله ملی کسب رتبه کنند به ترکمنستان اعزام می‌شوند، تیم‌های فوتبال بسیار خوبی هم از اتباع در سه شهرستان ساوه، کمیجان و محلات داریم.
یادآور می‌شود: مسابقات قرآن اتباع خارجی استان مرکزی در مرحله شهرستانی سوم تیرماه به پایان رسید و نتایج هفته آینده اعلام می‌شود.
captcha