ضرورت مطالعه تاریخ انقلاب در تحلیل وقایع روز کشور و جهان
کد خبر: 3613639
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
حجت‌الاسلام شیرازی بیان کرد:

ضرورت مطالعه تاریخ انقلاب در تحلیل وقایع روز کشور و جهان

گروه حماسه و جهاد: نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطالعه تاریخ انقلاب، مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر مردم و به ویژه جوانان با تاریخ انقلاب اسلامی آشنایی داشته باشند به خوبی می‌توانند حوادث و وقایع پیش‌آمده در کشور و سراسر دنیا را تحلیل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه روز گذشته شش تیرماه در سی وششمین سال بزرگداشت یاد وخاطره شهدای مظلوم هفتم تیر، شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهید رحمان استکی از چهارمحال و بختیاری که با حضور عموم مردم در شبستان مسجد جامع شهرکرد برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر و تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز گرامیداشت شهدای هفت تیر، گفت: شهدای هفت تیر با توطئه گری دشمنان اسلام و انقلاب و به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند.
وی یکی از بزرگترین خطرات در جامعه را وجود منافق دانست و افزود: بنا بر روایات ائمه اطهار(ع) خطر منافق از خطر کافر نیز بالاتر است زیرا منافق ظاهری اسلامی و انقلابی دارد اما در باطن افکار خطرناک و ضد اسلامی را همراهی می کند.
حجت‌الاسلام شیرازی اظهار کرد: منافق با ظاهری اسلامی همواره از قرآن و نهج البلاغه سخن می گوید و خود را مرید انقلاب می داند اما در عمل به فکر خیانت و توطئه علیه انقلاب و اسلام است.
نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنی از امام خمینی(ره) پس از شهادت شهید مطهری به دست منافقین اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند: «یکی از این منافقین به مدت 20 روز در نجف در نزدیکی ما بود، روزانه به مدت 2 ساعت در محضر ما از قرآن، نهج‌البلاغه و دین می‌گفت ولی در پشت ظاهر او افکار غلط و خطا پنهان بود.»
وی با بیان اینکه منافقین قبل از انقلاب نیز با حمایت کشورهای استکباری چون آمریکا و انگلیس دست به ترور و قتل افراد شاخص جامعه می زدند، عنوان کرد: کشور از آغاز شکل گیری جبهه ملی با خطر منافقین روبه رو بوده و تاکنون نیز این خطر وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطالعه تاریخ انقلاب، مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر مردم و به ویژه جوانان با تاریخ انقلاب اسلامی آشنایی داشته باشند به خوبی می‌توانند حوادث و وقایع پیش‌آمده در کشور و سراسر دنیا را تحلیل کنند.
حجت‌الاسلام شیرازی یکی از ارکان مهم مبارزه با منافقین را وجود رهبری آگاه دانست و تصریح کرد: یکی از بارزترین نمونه های قدرت ولی فقیه در مبارزه با منافقین برکناری بنی صدر به فرمان امام خمینی(ره) در پی حمایت وی از منافقین بود.
وی با اشاره به اینکه منافقین در سال‌های اوایل دهه 60 بیش از ده هزار نفر از یاران انقلاب را ترور کردند، افزود: در این سال ها کسانی که ادعای ایمان، دینداری و انقلابی گری داشتند با حمایت آمریکا خسارات بزرگی به انقلاب اسلامی وارد کردند.
نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گیری نفاق و انجام عملیات ترور در جامعه را نتیجه عدم حرکت پشت سر رهبری جامعه دینی و اطاعت نکردن از دستور ولایت فقیه در کشور دانست.
حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه در عملیات ترور شهدای هفت تیر به دست منافقین شخصیت های ارزشمندی از انقلاب به شهادت رسیدند، عنوان کرد: از شهادت مظلومانه مردان دولت در هفتم تیرماه باید درس دفاع از انقلاب، دین و حمایت از ولی‌فقیه گرفت.

captcha