دو پیشنهاد قرآنی برای اراک که همچنان خاک می‌خورد
کد خبر: 3614398
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
مؤمنی عنوان کرد:

دو پیشنهاد قرآنی برای اراک که همچنان خاک می‌خورد

گروه فعالیت‌های قرآنی: در دیدار بهاری جامعه قرآنی استان مرکزی مؤمنی، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی دو پیشنهاد قرآنی را برای اراک که به گفته خودش سال‌ها قبل هم گفته بود اما هیچ مسئولی دنبال آن را نگرفت تکرار کرد تا شاید گوش شنوایی پیدا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محتشم مؤمنی، پیشکسوت قرآنی استان، در اولین دیدار بهاری جامعه قرآنی استان مرکزی که به همت ایکنا برگزار شد، با تأکید بر اینکه گردهمایی جامعه قرآنی می‌تواند در حل مشکلات راه‌گشا باشد گفت: اگر این دیدار به صورت فصلی برگزار شود بهتر است ضمن اینکه برای جلسات بعدی موضوع مشخص و دستور کار داشته باشیم و اساتید با دست پر در جلسه حاضر شوند بنده چند پیشنهاد برای توسعه فعالیت‌های قرآنی دارم.
وی ادامه داد: عمده بحث فعالیت‌ها روی قرائت است اما فقط نباید در حفظ و قرائت محدود شد، تفسیر و پژوهش‌های قرآنی تقریباً به حاشیه رفته است ما یک مجمع عمومی نداریم که به پژوهش‌های قرآنی بپردازد، باید در همین محافل استارت فصل نامه قرآنی در استان مرکزی زده شود و حتی آن را در سطح کشور تسری دهیم.
پیشکسوت قرآنی استان افزود: دو سال پیش بنده در بزرگداشت استاد نهرمیانی پیشنهادهایی دادم ولی پیگیری نشد، آنقدر این پیشنهادها را تکرار می‌کنم شاید یکی از مسئولان شهر، دنبال آن را بگیرد؛ یکی تشکیل موزه قرآنی که اگر شهرداری کمک کند کار بکری است، اساتید قرآنی می‌توانند در این موزه خاطرات مکتوب و عکس‌ها را یک‌پارچه کنند همان طور که موزه مفاخر داریم موزه قرآن هم داشته باشیم و افرادی مانند کربلایی کاظم ساروقی و استاد نهرمیانی در این موزه غرفه داشته باشند نباید این چهره‌ها فراموش شوند ضمن اینکه موزه قرآن برای جذب توریست هم کاربرد دارد.
مؤمنی تصریح کرد: دوم اینکه مرحوم نهرمیانی در استان خودش غریب است، باید یک خیابان به نام ایشان ثبت شود دو سال است که ما این پیشنهاد را تکرار می‌کنیم اما خبری نیست، همان طور که بلوار و خیابان به نام شخصیت‌های مختلف زده می‌شود چرا نباید به نام استاد نهرمیانی که بزرگ همه قاریان این شهر است خیابانی داشته باشیم؟
وی افزود: در زمینه توسعه قرآن، آموزش مقدمه کار است و ما همچنان در مقدمه مانده‌ایم، 40 سال است فقط قرائت و حفظ کار می‌کنیم پس جای کلاس تفسیر کجاست؟ جامعه قرآنی در نهادهای تأثیرگذار نماینده ندارد، بخشی از مشکلات و حمایت نکردن‌ها از همین خلأ ناشی می‌شود ما باید در شورای شهر و ... نماینده داشته باشیم.
captcha