مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت توجه به امور تربیتی است
کد خبر: 3616204
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت توجه به امور تربیتی است

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت غی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است و توجه به‌امور تربیتی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت ضروری است.

حجت‌الاسلام عباس دهقان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: توجه به امور تربیتی مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت است.
وی با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت در مسیر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود، افزود: اوقات فراغت مجموعه‌ای از اشتغالات است که فرد با رضایت خاطر برای تقویت بنیه دینی، اخلاقی و اجتماعی انتخاب می‌کند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این راستا طرح اوقات فراغت باید به جذب بیشتر افراد به‌سمت مساجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باشد.
حجت‌الاسلام دهقان اظهار کرد: به‌منظور غنی‌سازی اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان باید برنامه‌های متنوعی در نظر گرفت که از جمله آن‌ها باید فعالیت‌های پرورشی، دینی و آموزشی باشد.
وی با تأکید بر برگزاری طرح اوقات فراغت در روستاها و مناطق محروم، افزود: برای موفقیت در هر برنامه، پشتوانه علمی و بررسی کارشناسانه ملزومات اجرای آن طرح یا برنامه نیاز است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در بحث غنی‌سازی فرهنگی اوقات فراغت نقاط حاشیه‌ای و محروم نیاز بیشتری دارند و رویکرد اصلی نهادهای فرهنگی مجری این طرح تمرکز در این مناطق است.
captcha