غایت کار قرآنی فراگیری اخلاق است
کد خبر: 3617101
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
محمدی:

غایت کار قرآنی فراگیری اخلاق است

گروه فعالیت‌های قرآنی: باید هدف از کار قرآنی تربیت قرآنی باشد اگر قاری تربیت کنیم اما اخلاق قرآنی نداشته باشد بالقوه انسان خطرناکی خواهد شد، شناسایی بهترین حافظ و قاری هنر نیست باید از موج مسابقات برای عمومی شدن فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین محمدی، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مردمی استان مرکزی، در اولین دیدار بهاری جامعه قرآنی استان مرکزی، که به همت ایکنا برگزار شد گفت: اگر هدف از مسابقات قرآن تربیت بهترین قاری و حافظ باشد راه را اشتباه رفته‌ایم شناسایی بهترین حافظ و قاری و جایزه دادن به آنها هنر نیست.
وی ادامه داد: متولیان قرآن باید از موج مسابقات برای عمومی شدن فرهنگ قرآنی استفاده کنند اگر این امر اتفاق افتاد می‌توان گفت مسابقات و کارهای قرآنی مسیر درستی می‌رود.
پیشکسوت قرآنی استان مرکزی با اشاره به بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: از نگاه متولیان وقتی بودجه نباشد کاری هم پیش نمی‌رود اولین جوابی که مسئولان در قبال فعالیت‌ها می‌دهند نبود بودجه است در این شرایط کار باید به دست اهل قرآن سپرده شود یعنی افرادی که دلسوخته قرآن باشند کسانی که قرآن را وظیفه خود می‌دانند مانند استاد نهرمیانی و سوارآبادی، آیا این افراد منتظر بودجه قرآنی بودند؟
محمدی ادامه داد: اساتیدی که امروز کار قرآنی می‌کنند از همین جلسات مردمی بیرون آمدند باید هدف تربیت قرآنی باشد اگر قاری همچون اساتید مصری هم تربیت کنیم اما اخلاق قرآنی نداشته باشد بالقوه انسان خطرناکی خواهد شد آنهایی که در کارهای تدبر مشغول هستند و یک مرحله بالاتر از قرائت هستند اگر اخلاق قرآنی نداشته باشد به مراتب خطرناک‌تر از قاری بدون اخلاق خواهند شد مرحله سوم افرادی هستند که وارد عمل شده‌اند و خود را عامل قرآن می‌دانند اما تربیت قرآنی ندارند مانند داعش و منافقین، اینها افرادی هستند که با چشم سر قرآن را دیدند و با عقل ناقص خود تفسیر کردند و حسبنا کتاب الله گفتند.
رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مردمی استان مرکزی ادامه داد: غایت کار قرآنی، مسابقات و تربیت قاری نیست بلکه تربیت اخلاق قرآنی است همانطور که می‌فرماید: افلا یتدبرون القرآن. باید تحقیق کنیم که چگونه می‌توان قرآن را در قلب مردم جای داد روی این کم کار شده است، باید پژوهش شود که چگونه انسان عاشق قرآن می‌شود این کار پیشکسوتان است که افراد را تشنه قرآن کنند و دنبال قرائت و تفسیر و حفظ بروند متأسفانه امروز عمل برخی از به اصطلاح قرآنی‌ها به یکی از عوامل تخریب‌ چهره قرآن تبدیل شده است.
captcha