بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی
کد خبر: 3617953
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی

گروه اجتماعی: رئیس روابط عمومی بهزیستی استان یزد از افتتاح 23 پروژه در این استان خبر داد و شعار هفته بهزیستی را «بهزیستی، محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، زهرا شاه شوازی، رئیس روابط عمومی و دبیر ستاد گرامیداشت هفته بهزیستی در یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال هفته بهزیستی 24 لغایت 30 تیرماه با شعار «بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» در نظر گرفته شده که با به صدا درآمدن زنگ هفته بهزیستی در مهدهای کودک آغاز می شود.
شاه شوازی در خصوص برنامه های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت این هفته گفت: به همین مناسبت 94 برنامه در 10 شهرستان استان در قالب 23 افتتاحیه و 61 برنامه شامل گردهمایی، نشست، نمایشگاه، مسابقات ورزشی و کارگاه های آموزشی پیش بینی شده است که در طول این هفته برگزار می شود.
وی افتتاح مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلالات نافذ رشد طلوع مهر(اتیسم)، افتتاح مرکز توانبخشی مبتنی برخانواده امید سبز، افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی امام سجاد (ع)، افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده آوای زندگی، افتتاح مرکز روزانه سالمندان باغ بهشت، افتتاح مهد کودک ترانه زندگی، افتتاح مهد کودک شادلین، افتتاح مهد کودک شالیزه از جمله پروژه های بهزیستی شهرستان یزد در این هفته ذکر کرد.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته بهزیستی در استان یزد رونمایی از کتاب «تمرین هایی برای آموزش گروهی» از دیگر برنامه های این هفته دانست و گفت: این کتاب توسط کارکنان این سازمان محمدعلی صادقی پور، حسینعلی دهقانیزاده و فاطمه محمدی گردآوری و منتشر شده است.
وی در خصوص محتوای این کتاب گفت: هدف اصلی این کتاب ارائه تمرین هایی برای آموزش و تاثیرگذاری بیشتر بر یادگیری مفاهیم مهارت های زندگی و موضوعات مرتبط با آن در گروه  و اجرای آن در کارگاههای آموزشی است.
رئیس روابط عمومی بهزیستی استان یزد برگزاری نمایشگاه توانمندیهای جامعه هدف بهزیستی به همراه اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر برنامه های این هفته دانست و گفت: نمایشگاه های توانمندی های جامعه هدف بهزیستی با حضور موسسات و مراکز غیردولتی همسو با بهزیستی، جامعه معلولین و نابینایان استان، گروههای همیار زنان سرپرست خانوار و تیم اورژانس اجتماعی و همچنین مرکز صدای مشاور یزد از 24 لغایت 27 تیرماه در پارک های اصلی شهر یزد برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه برنامه های جنبی از قبیل ارائه خدمات مشاوره و امور روانشناختی، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز برگزار می شود.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته بهزیستی در استان یزد همچنین خبر از سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در هفته بهزیستی به یزد داد و گفت: در این سفر پیش بینی شده مهمترین پروژه های بهزیستی استان یزد شامل خانه امن، خانه سلامت و بازپروری زنان وابسته به موسسه مهر پویا بهزیست یزد، مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) زارچ، خانه کودکان و نوجوانان سرای مهر اشکذر، ساختمان مرکز تحقیقات سالمندی اردکان،  اورژانس اجتماعی تفت و فاز اول مرکز جامع مراقبتی توانبخشی معلولین و سالمندان رحمت بافق افتتاح و به بهره برداری برسد.
وی در خصوص دیگر برنامه های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به یزد گفت: برنامه های این سفر به همراه نشست ها، طرح و پروژه های افتتاحی با مشخص شدن زمان سفر به یزد متعاقبا اعلام خواهد شد.
شاه شوازی در خصوص برنامه های بهزیستی در شهرستانهای استان گفت: افتتاح ساختمان جدید مرکز جسمی حرکتی طنین، افتتاح مرکز آموزشی توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال سارینا و برگزاری نمایشگاه آثار هنری معلولان و سالمندان در شهرستان میبد و همچنین افتتاح آدینه مهد یاس احمد آباد، معرفی و تقدیر از زنان  موفق سرپرست خانوار، برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در محل مهدیه اردکان از جمله برنامه های بهزیستی در شهرستانهای میبد و ارکان است.
وی کلنگ زنی آغاز ساخت مرکز جامع سالمندان بهاباد، راه اندازی مجتمع غیر دولتی شهری ایرانمهر، افتتاح مهدکودک قصر شادی، افتتاح مهدهای طه و خورشیدکوچولو، افتتاح کانون فرزانگان شهرستان، افتتاح مرکز خیریه ستارگان آسمانی و افتتاح مرکز کسب و کار معلولین بافق را از برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی در شهرستانهای بهاباد، مهریز و بافق ذکر کرد.
captcha