۱۰۰ گود زورخانه‌ای در کشور ساخته می‌شود
کد خبر: 3618089
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

۱۰۰ گود زورخانه‌ای در کشور ساخته می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای از در دست ساخت بودن ۱۰۰ گود زورخانه‌ای در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۸۰۰ گود در بخش‌های دولتی، خصوصی و خیری فعالیت می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای روز گذشته 20 تیرماه، در جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه کشور در بیرجند اظهار کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال ۹۷ بخش قابل توجهی از این  ۱۰۰ گود زورخانه به بهره برداری برسد.

وی بر اجرای طرح‌های استعدادیابی زورخانه‌ای در استان‌ها تأکید کرد و افزود: بانک جامع اطلاعاتی در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در کشور بهره ببریم.

جوهری در ادامه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور به عنوان پشتوانه مستحکم ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هستند، گفت: توسعه و ترویج ورزش پهلوانی را مهم‌ترین رویکرد این فدراسیون است.

 وی از برگزاری دهمین جشنواره ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دانش‌آموزان سراسر کشور در استان قم خبر داد و افزود: این جشنواره در شش ماهه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای با بیان اینکه جشنواره ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان‌جنوبی بر اساس آیین‌نامه جدید فدراسیون برگزار شده است، اظهار کرد: استانداردسازی امکانات موجود یکی از اولویت‌های فدراسیون است.

جوهری  یادآور شد: دوره‌های آموزشی برای مربیان درس تربیت بدنی و دانش‌آموزان باستانی کار به منظور ترویج و گسترش فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و پشتوانه‌سازی برای این ورزش در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

captcha