بررسی آئین‌‌نامه کمک هزینه تحصیل حافظان و قاریان در مجمع مشورتی
کد خبر: 3620508
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

بررسی آئین‌‌نامه کمک هزینه تحصیل حافظان و قاریان در مجمع مشورتی

گروه فعالیت های قرآنی: جلسه هشتاد و چهارم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و آئین‌نامه کمک هزینه تحصیل قاریان و حافظان قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، هشتاد و چهارمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اوایل هفته جاری برگزار شد.
در این جلسه، ابتدا گزارشی از روند تدوین پیش‌نویس اسناد راهبردی آموزش عمومی و پژوهش و آموزش عالی ارائه شد. پس از ارائه گزارش مربوطه توسط نمایندگان کمیسیون‌های آموزش عمومی و پژوهش و آموزش عالی، مقرر شد دو سند باقیمانده پس از اصلاحات و بررسی‌های لازم جهت تصویب نهایی به جلسه آتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شوند.
در ادامه نیز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاريان قرآن در سال 1396 مورد بررسی قرار گرفت. اعضاء مجمع در این زمینه به بحث و گفت‌وگو در مورد جزئیات آن پرداختند و پس از ارائه پیشنهادهای متعدد اصلاحی، تصمیم بر آن گرفته شد که کارگروه مربوطه، جهت ارائه پیش‌نویس به شورای توسعه فرهنگ قرآنی بازنگری مجددی طبق اصلاحات مطرح شده، داشته باشند.
دستور پایانی این جلسه نیز ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه گفتمان‌سازی قرآنی و بررسی عملکرد آن دبیرخانه بود که توسط دبیر این دبیرخانه ارائه شد.
در پایان جلسه مقرر شد جلسه 85 مجمع مشورتی در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شود.
captcha