رونمایی از نخستین اتوبوس مجهز به کولر آبی در زاهدان
کد خبر: 3620686
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

رونمایی از نخستین اتوبوس مجهز به کولر آبی در زاهدان

گروه اجتماعی: رئیس‌ شورای سازمان اتوبوسرانی شهرستان زاهدان از رونمایی نخستین اتوبوس حاوی سامانه سرمایشی از نوع کولر آبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از فرمانداری شهرستان زاهدان، مجتبی خانجانی صبح امروز از رونمایی نخستین اتوبوس حاوی سامانه سرمایشی از نوع کولر آبی سیستان و بلوچستان خبر داد.
رئیس‌ شورای سازمان اتوبوسرانی شهرستان زاهدان اظهار کرد: برنامه ریزی شده است تا 20 دستگاه اتوبوس فرسوده دیگر زاهدان نیز تا چند ماه آینده بازسازی و مجهز به کولر آبی شود.
وی افزود: بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شامل ایجاد کتابخانه، تعمیر صندلی‌ها و راه اندازی کولر آبی می‌شود تا شهروندان بتوانند با وسیله نقلیه عمومی مناسب در سطح شهر تردد داشته باشند.
فرماندار شهرستان زاهدان بیان کرد: هزینه راه اندازی سامانه سرمایشی از نوع کولر آبی بر روی نخستین اتوبوس فرسوده بازسازی شده زاهدان 30 میلیون ریال بوده است.
وی در تشریح مزایای راه اندازی کولرهای آبی در اتوبوس‌های درون شهری گفت: هزینه سرویس و نگهداری کولرهای آبی در اتوبوس‌ها بسیار کم و فقط سالانه یک میلیون ریال است که قابل قیاس با هزینه 150 میلیون ریالی سرویس کولر گازی این وسیله نقلیه نیست و با باز و بسته شدن درب آن تغییر محسوسی در هوای سرد داخل اتوبوس ایجاد نمی‌شود.
خانجانی عنوان کرد: کولرهای آبی داخل اتوبوس‌ها تا گرمای 40 درجه هوا را خنک می‌کند و برق آن از موتور خودرو تامین می‌شود و خطری برای سرنشینان ندارد.خانجانی افزود: آب مورد نیاز برای کولر آبی اتوبوس با مکش پمپ از مخزن زیر این وسیله نقلیه تامین می‌شود. وی گفت: تجهیز اتوبوس‌های درون شهری به کولر آبی برای نخستین بار در کرمان اجرا شد و سیستان و بلوچستان دومین استان در اجرای این طرح به حساب می‌آید.
captcha