داروهای مازاد تمتع به کشور مرجوع می‌شود/ خرید دارو از عربستان برای عمره
کد خبر: 3620786
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

داروهای مازاد تمتع به کشور مرجوع می‌شود/ خرید دارو از عربستان برای عمره

گروه سلامت: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه عربستان اعلام کرده داروهای اضافی حج باید به کشورهای مقصد بازگردانده شود، گفت: در صورت برگزار عمره باید داروها را از عربستان تهیه کنیم.

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که همه ساله بخشی از داروهای ارسالی در ایام حج، برای مناسک عمره نگه‌داشته می‌شد؛ با توجه به مشخص نبودن حضور زائران ایرانی در عمره، آیا داروهای اضافی در عربستان انبار خواهندشد؟ گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با طرف سعودی امضا شد، درخواستی که از همه کشورها داشتند و همه را ملزم به رعایت آن کردند این بود که هر دارویی که پس از حج اضافه مانده باشد به کشور مقصد منتقل شود در حالی که قبلاً داروهای اضافی در حج برای عمره نگهداری می‌شد.

وی ادامه داد: این قانون در سال‌های قبل هم کم و بیش اجرا می‌شد در حج 94 هم قرار بود داروها به کشور بازگردانده شود که فاجعه منا پیش آمد و درگیر انتقال مجروحان و شهدای منا شدیم و داروها بازگشت داده نشد.

مرعشی در خصوص اینکه با توجه به قوانین عربستان هر کشوری فقط یک بار اجازه انتقال دارو به عربستان را دارد، در صورت برگزاری عمره داروهای مورد نیاز عمره‌گزاران چگونه تأمین خواهدشد، گفت: یا باید داروها را از عربستان خریداری کنیم و یا باید هر زائر داروی مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.

captcha