مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در پدافند هوایی اراک برگزار شد
کد خبر: 3620872
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در پدافند هوایی اراک برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت شهدای گمنام به مناسبت اولین سالگرد خاکسپاری پیکر شهید گمنام در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک و سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در حسینیه چهارده معصوم این مرکز، امروز  28 تیرماه برگزار شد.
 در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد، حجت‌الاسلام فلاح تهرانی، مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده آمنه خاتون(س) شهرستان اراک به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت‌السلام فلاح تهراتی گفت: اینکه مذهب ما را جعفری نامیدند به خاطر اقدامات فراوان و ارزنده‌ای است که امام صادق(ع) در زمینه‌های مختلف فقهی و مذهبی انجام دادند چرا که بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) بحث ممنوعیت بیان و نوشتن احادیث پیامبر(ص) مطرح و جامعه اسلامی دچار خفقان شد به طوری که مردم از انوار بیانات پامبر(ص)محروم شدند.
وی ادامه داد: این شرایط به تدریج در دوران امام صادق(ع) تغییر کرد حضرت فضا را برای بیان احادیث و مبانی دین اسلام مناسب یافتند و نهایت استفاده را از این فرصت بردند به طوری که هم اکنون کتب حدیثی ما سرشار از احادیث ناب آن حضرت می‌باشد .
حجت‌الاسلام فلاح تهرانی گفت: از جمله اقدامات امام صادق(ع) تربیت شاگردان فراوان و علمای زبده در سراسر بلاد اسلامی بود به طوری که برخی از علمای اهل تسنن هم در محضر ایشان تلمذ می‌کردند و در زمان آن حضرت دین اسلام و مبانی علمی به اوج شکوفایی رسید .
وی با اشاره به تحولات منطقه و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری و سلفی گفت: این تحولات نتیجه دوری از مبانی اسلام ناب و تعلیمات امام صادق(ع) و تحریف اسلام توسط خلفای سلفی است در چنین شرایطی وحدت بین شیعه و سنی باید جدی گرفته شود. 
حجت‌الاسلام فلاح تهرانی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا و تکریم مقام آنها وظیفه همگانی است همه ما مدیون شهدایی نظیر صیاد شیرازی، عباس بابایی، شهید آبشناسان و.. هستیم و این کمترین کاری است که در مقابل آنها باید انجام دهیم. در تحولات منطقه، امروز داشتن امنیت به خوبی احساس می‌شود و این نعمت بزرگی است.
captcha