رویدادهای هنری با موضوع امام رضا(ع) در تمام مناسبت‌های رضوی گسترده شود
کد خبر: 3621110
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
صالحیار خواستار شد:

رویدادهای هنری با موضوع امام رضا(ع) در تمام مناسبت‌های رضوی گسترده شود

گروه هنر: برگزاری تمامی جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع) در مقطع چند روزه از سال درست نیست و باید این رویدادها در مناسبت‌های مختلف سال تسری یابند.

مهدی صالحیار، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: دهه کرامت و خجسته زادروز امام رضا(ع) نزدیک است و همه ساله به برکت این ایام به همت بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شاهد برگزاری جشنواره‌ای فرهنگی و هنری هستیم که هر یک از رشته‌های آن به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: صرفنظر از اینکه این امر یک حرکت جهادی و مؤثر در عرصه فرهنگ و هنر دینی و مذهبی است و تبعات و اثرات مثبت و مطلوبی نیز در پی خواهد داشت اما نباید این نکته را فراموش کرد که فشردگی هر یک از این برنامه‌ها که اغلب نیز زمان برگزاری آنها با یکدیگر تداخل دارد موجب می‌شود آن گونه که باید و شاید قابلیت و ظرفیت‌های فرهنگ ساز آن مشخص و برای مخاطبان و عموم جامعه تبیین نشود.

صالحیار تصریح کرد: این امر درست که با چنین تدبیری در یک مقطع زمانی مشخص اغلب استان‌های کشور با میزبانی از یکی از این جشنواره خوشبو به عطر و شمیم فرهنگ و سیره متعالی رضوی می‌شوند و ناگهان متوجه این امر خواهیم شد که تمامی نقاط ایران دچار این فرهنگ الهی و آسمانی شده است اما باید از حق نیز نگذریم که بسیاری از استعدادها و قابلیت‌های نزد هنرمندان جویای نام در چنین فضایی ناشناخته و ابتر باقی خواهد ماند.

وی که با کارگردانی نمایش«روی سفید یک روسیاه» در دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» شرکت کرده است گفت: با فرض میزبانی هر یک از استان‌ها از یکی از جشنواره‌های زیرمجموعه جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) باید این فرصت و مجال را نیز بدهیم که علاوه بر فراگیری مکانی این فرهنگ و سیره الهی، تمامی ایام سال نیز مشمول چنین موهبتی شوند.

صالحیار در پایان گفت: راهکار این است که علاوه بر مناسبت میلاد آن حضرت، مناسبت‌های دیگری همچون شهادت آن بزرگوار، به امامت رسیدنشان، مسئله ولایتعهدی ایشان از سوی مأمون عباسی و بسیاری دیگر از مقاطع زندگی ایشان در ایام سال مورد نظر قرار گرفته و بهانه‌ای برای برگزاری تدریجی و پشت سر هم جشنواره‌های فرهنگی و هنری رضوی شود و همه جشنواره‌ها تنها ر یک مقطع زمانی مشخص  مجتمع نشوند.

captcha