بررسی راهبردهای تربیتی دانش‌آموزان در پنجمین کنگره کانون تربیت اسلامی
کد خبر: 3621216
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
فرشیدی خبر داد:

بررسی راهبردهای تربیتی دانش‌آموزان در پنجمین کنگره کانون تربیت اسلامی

گروه جامعه: دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره این کانون در شهریور ماه امسال، گفت: اگر فرهنگ اسلامی در کودکی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، در آینده آسیب‎ها کمتر نمایان می‎شود.

محمود فرشیدی، دبیرکل کانون تربیت اسلامی در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در نظام آموزش کنونی، اظهار کرد: امروز خانواده‌ از اینکه مدارس به آنها در تربیت و راهنمایی فرزندانشان کمک کنند استقبال می‌کند؛ چراکه می‎دانند این آموزش‎ها باعث می‎شود فرزندانشان در برابر تهاجم فرهنگی و آسیب‎های فعلی تا حد قابل قبولی مصونیت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ترویج مبانی و مفاهیم اسلامی توسط آموزش و پرورش باید در دانش‎آموزان نهادینه شود، افزود: آموزش‎هایی مانند ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، جایگاه نماز در رفتار و سبک زندگی، آموزش قرآن و تأثیر آن در زندگی فردی، احترام به پدر و مادر، خانواده و امثال این موارد از جمله مسائل مهمی است که باید بتوانیم به درستی فرهنگ و آداب آنها را از کودکی به دانش‎آموزان آموزش دهیم.

فرشیدی تصریح کرد: اگر فرهنگ و مبانی اسلامی در کودکی به بچه‌ها آموزش داده شود، در آینده آسیب‎ها بسیار کمتر نمایان می‎شود، چراکه فطرت بچه‌ها در کودکی پاک است، لذا بهترین فرصت برای نهادینه‌سازی فرهنگ بومی و اسلامی دوران کودکی و در زمان تحصیل آنها است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه بیش از 19 سال از فعالیت‎های آموزشی و تربیتی‎ این کانون می‎گذرد، تصریح کرد: کانون تربیت اسلامی از سال 1377 با مجوز وزارت کشور فعالیت خود را در زمینه ارائه راه‎کارهای تربیتی و آموزشی شروع کرد و در حال حاضر در 200 شهرستان کشور فعالیت مستمر دارد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین «کنگره کانون تربیت اسلامی» در دوم شهریورماه سال جاری، در تهران، گفت: تا کنون چهار کنگره توسط کانون برگزار شده است که طی آنها اعضای شورای مرکزی کانون انتخاب شده‌اند؛ لذا پنجمین کنگره در دوم شهریورماه سال جاری، برگزار می‏‎شود.

فرشیدی ادامه داد: این کنگره با حضور شخصیت‌های سیاسی و کشوری برگزار می‎شود و ما نیز از سایر علاقه‎مندان در این حوزه برای حضور در کنگره دعوت می‎کنیم. در این کنگره گزارشی از فعالیت شورای مرکزی چهارم ارائه و رویکرد اصلی کانون یعنی مسائل تربیتی و آموزشی بررسی می‌شود.
captcha