لزوم اختصاص موقوفات بیشتر در حوزه قرآن/ پرورش افراد جدید برای افزایش سطح مسابقات قرآن
کد خبر: 3621409
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
حجت‌الاسلام صالح‌نیا:

لزوم اختصاص موقوفات بیشتر در حوزه قرآن/ پرورش افراد جدید برای افزایش سطح مسابقات قرآن

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی گفت: اختصاص موقوفات برای برگزاری مراسم گرامیداشت اهل بیت و ائمه اطهار(ع) مناسب است و حدود 70 درصد را شامل می‌شود ولی برای قرآن بسیار اندک است.

به گزارش  کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به‌منظور آمادگی بیشتر راه‌یافتگان به مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه یک دوره کارگاه آموزشی یک روزه و با حضور بیش از 50 نفر از برگزیدگان مسابقات شفاهی قرآن کریم شهرستان‌های شیروان و فاروج در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صالح‌نیا، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی، گفت: شهرستان شیروان اولین شهرستانی است که این کارگاه را در سطح استان برگزار می‌کند.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر به جا گذاشتن دو یادگار گران‌بها یعنی قرآن و اهل بیت(ع) از سوی ایشان، گفت: اختصاص موقوفات برای برگزاری مراسم گرامیداشت اهل بیت و ائمه اطهار(ع) مناسب است و حدود 70 درصد را شامل می‌شود ولی برای قرآن بسیار اندک است.
صالح‌نیا با بیان اینکه باید تبلیغات بیشتری در بین اقوام و بستگان و... جهت انجام وقف کامل و یا مشارکتی داشته باشیم، عنوان کرد: همچنین یکی از مشکلات حوزه قرآن عدم اختصاص و تأمین منابع مالی کافی برای قرآن از طرف دولت است.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی با انتقاد از حضور تکراری افراد در مسابقات قرآن در طول چند سال اخیر، اظهار کرد: برای شرکت در مسابقات قرآن باید هر ساله افراد جدیدی را پرورش دهیم تا هم سطح مسابقات افزایش یافته و هم در توسعه فرهنگ قرآنی گام‌های بیشتری را برداریم.
حجت‌الاسلام صالح‌نیا از برگزاری طرح حفظ مجازی قرآن کریم به‌صورت تلفنی در سطح استان مستقر در آستان مقدس امامزاده سیدعباس(ع) شهرستان بجنورد با حضور دو نفر از اساتید حفظ خبر داد و افزود: دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه حفظ 3 و 5 جزء نیز که قبلا در شهر قم برگزار می‌شد این طرح هم‌اکنون در سه روز پایانی هفته و در طول تابستان و در سطح استان در حال برگزاری و جذب نیرو است که علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خود در این طرح ثبت نام کنند.
حجت‌الاسلام علی پرهیزکار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: تا برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی دیگری را نیز با حضور اساتید برجسته داریم.
وی افزود: علی‌رغم اطلاع‌رسانی به‌صورت نصب بنر در سطح شهرستان و ارسال پیامک و استفاده از شبکه‌های مجازی و تماس‌های تلفنی انتظار می‌رود که افراد بیشتری در مسابقات قرآن شرکت کنند چراکه حضور حداکثری افراد موجب ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات را در پی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام پرهیزکار یادگیری تکنیک‌های قرآنی را در جهت موفقیت افراد بسیار مؤثر دانست و آن را از نتایج شرکت در کارگاه‌های آموزشی برشمرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان از اجرای طرح وقف مصحف قرآن کریم در سطح شهرستان شیروان خبر داد و گفت: خیرین محترم می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و با پرداخت 70 هزار ریال بابت هر جلد کتاب قرآن کریم در جهت گسترش توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه سهیم باشند.
حسینعلی ظفری
captcha