اجرای طرح سفیران امام رضا(ع) در استان قزوین/ جشن زیر سایه خورشید برگزار می‌شود
کد خبر: 3621785
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

اجرای طرح سفیران امام رضا(ع) در استان قزوین/ جشن زیر سایه خورشید برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین از اجرای طرح خادمین و سفیران امام رضا(ع) در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین ساسان کرمی معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین: در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان قزوین برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت عنوان کرد: جشن زیر سایه خورشید برای چهارمین سال متوالی امسال نیز برگزار خواهد شد این در حالی است که برگزارکننده اصلی این جشن‌ها خود مردم و کانون‌های فرهنگی هستند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم تلاش می‌کنند که در دهه کرامت به پابوسی امام رضا(ع) بروند اما این در حالی است که برخی به خاطر بیماری یا شغل خود نمی‌توانند به مشهد مقدس مشرف شوند افزود: بر مبنای این طرح، خادمین و سفیران امام رضا(ع) در استان‌های مختلف حضور میابند.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین با بیان اینکه در طرحی دیگر در دهه کرامت دانش آموزان نخبه که دارای معدل بالای 18 هستند و تاکنون مشهد نرفته‌اند به مدت 8 روزبه اردو خواهند رفت.

کرمی گفت: دانش آموزان محرومی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند نیز در طی کاروان‌های 75 نفره در اردوهای فرهنگی و تربیتی حضور می‌یابند.

اجرای 200 برنامه فرهنگی در استان قزوین

حسنعلی نوروزی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: این مجموعه برای این دهه بیش از 200 برنامه فرهنگی را در استان پیش بینی کرده است که این برنامه‌ها در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در سبزه میدان قزوین با استقبال از خادمان و سفیران آستان قدس رضوی و پیاده روی به سمت شاهزاده حسین(ع) آغاز می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه بازدید از روستاها و مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: در این بازدیدها روستاهای محروم هدف شناسایی خواهند شد این در حالی است که در حال حاضر سه روستا هدف‌گذاری شده و یکی از این روستاها طهمورث‌آباد از توابع شهرستان قزوین است و به محض تخصیص اعتبارات لازم نیز فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در این روستا آغاز می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فعالیت‌های محرومیت‌زای آستان قدس را در زمینه‌های خدماتی فرهنگی، آموزشی، رفاهی، بهداشت، احداث مساجد و خانه عالم برشمرد و عنوان کرد: ما ابتدا نوع خدمت و نیاز روستاها را با همکاری بخشداری‌ها شناسایی می‌کنیم و سپس با جذب اعتبارات لازم در زمینه رفع محرومیت اقدام خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به بخش دیگری از برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ها در شهرستان قزوین و بیست شهر استان اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش مداحان و شاعران آئینی، برگزاری مراسم دعای کمیل و دعای ندبه و مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین گفت: محرومیت‌زدایی از مهمترین اهداف این دفتر نمایندگی است و این دفتر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی خود را در زمینه‌های خدماتی فرهنگی، آموزشی، رفاهی، بهداشت، احداث مساجد و خانه عالم دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دفتر اعزام افراد بالای 40 سال است که به علت نداشتن استطاعت مالی مشرف به زیارت امام هشتم نشده‌اند و یا افرادی که به همین علت بیش از 15 سال است که مشرف نشده‌اند؛ در همین راستا در سال گذشته افرادی شناسایی شدند و ما بیش از 300 نفر را به مشهد مقدس اعزام کردیم و در سال جاری نیز تاکنون بیش از 100 نفر شناسایی شده‌اند که اعزام خواهند شد.

captcha