تسریع صدور مجوز تأسیس سمن‌های حوزه اعتیاد در استان مرکزی
کد خبر: 3621799
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
حسن بیگی خبر داد:

تسریع صدور مجوز تأسیس سمن‌های حوزه اعتیاد در استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از صدور مجوز ظرف مدت 45 روز، برای متقاضیان سازمان‌های مردم نهاد حوزه اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکر الله حسن‌بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در چهارمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز، شنبه 31 تیرماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: سالهاست که بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور مطرح شده است ولی آنچه طی تجربیات این سال‌ها بدست آمده نشان می‌دهد پیشگری اصل مهم و اساسی در بحث مبارزه با مواد مخدر است و این امر زمانی محقق می‌شود که آگاه‌سازی در تمام اقشار جامعه انجام شود.
وی ادامه داد: آگاه‌سازی با پخش چند بروشور و بنر حاصل نمی‌شود بلکه باید در نظام آموزشی کشور به طور ویژه روی آن کار کرد، خوشبختانه آموزش‌وپرورش فعالیت‌ها و آموزش‌های اثرگذاری داشته‌ است ولی باید بیش از گذشته به شیوه کاربردی‌تر برای دانش‌آموزان و والدین پرداخته شود.
حسن بیگی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در بحث آگا‌ه‌سازی می‌توان از آن بهره جست ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است، این سازمان‌ها بواسطه ارتباطی که با بطن جامعه دارند می‌توانند به عنوان نهاد تسهیل‌گر بین دستگاه‌ها و مردم در امر آموزش و پیشگیری از اعتیاد عمل کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: دستگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند در بحث پیشگری و مبارزه با اعتیاد وارد عمل شوند و باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند این امر زمانی محقق می‌شود که دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان بازوان پرتوان خود بدانند نه رقیب.
وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد موظف هستند نسبت به گذشته فعالیت‌های اثر بخش و تخصصی‌تر به جامعه ارائه دهند که برای تحقق این امر باید اطلاعات و برنامه‌های خود را باز تولید و از روش‌های مبتنی بر فرهنگ کشور استفاده کنند.
حسن بیگی در پایان بیان کرد: یکی از موانع فعالیت‌های سازمان های مردم نهاد بروکراسی اداری حاکم بر صدور مجوز است که خوشبختانه در استان امکان صدور مجوز ظرف مدت 45 روز برای سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است.
captcha