بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای تولیدی خلاف شعار سال است
کد خبر: 3621824
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
احمدی:

بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای تولیدی خلاف شعار سال است

گره اجتماعی: رئیس دادگستری محلات گفت: بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای تولیدی یک آسیب جدی برای اشتغال مردم است. در سالی که به فرموده رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، این تصمیم‌گیری‌ها قابل تأمل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن محمدیان، دادستان عمومی و انقلاب سابق محلات، امروز، 31تیر در مراسم تودیع و معارفه دادستان این شهرستان گفت: با وجود افزایش گرفتاری‌های اقتصادی، فعالیت دستگاه قضا و معاونت پیشگیری از وقوع جرم هیچگاه نمی‌تواند ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهد چون این مقوله در حیطه وظایف دستگاه قضا نیست و قوه قضاییه فقط باید جور دیگر دستگاه‌ها را به دوش بکشد. 
وی تصریح کرد: علی رغم افزایش پرونده‌های‌ ورودی به دادسرا، عملکرد دستگاه قضا مثبت است. یکی از تکالیف دادستان حفظ حقوق عامه مردم است در دوره مدیریت بنده کارهای خوبی شد و مردم بخشی از ثمرات آن را دیدند یا در آینده خواهند دید. 
حجت‌الاسلام محمدیان اظهار کرد: با زمین‌خوارانی که اقدام به تصرف حریم رودخانه کرده بودند مقابله شد. بیت المال حق مردم است و با آن تعارف نداریم. مسئولان باید از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و مردم اگر تجاوزی به حریم رودخانه، باغات و مزارع کشاوری دیدند گزارش دهند. مراجع ذی باید در اسرع وقت به این موارد رسیدگی و رفع تصرف کنند و اجازه ندهند میلیاردها تومان در این راه هزینه شود. 
وی ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم یکی از افتخارات دستگاه قضایی و دادسرای محلات و قضات این است که با وجود قرار گرفتن در تنگنا و فشار از سوی دوست یا مسئول، وظایف را به نحو احسن انجام دادیم، افتخار ما این است که احکام مسکوت مانده را اجرایی کردیم. امروز در شهرستان محلات فردی حتی فکر ساخت و ساز بدون مجوز را هم نمی‌کند. 
دادستان عمومی و انقلاب سابق محلات تصریح کرد: تشکیل انجمن حمایت از زندانیان متشکل از زندانیان و خانواده در دوره دادستانی بنده انجام شد، در این انجمن به وضعیت زندانیان در بند رسیدگی و مشکلات آن‌ها رفع می‌شود.امیدواریم در دوره فعالیت دادستان جدید رسیدگی به امور زندانیان ادامه داشته باشد.
وی اظهار کرد: انجمن حمایت از زنداییان محلات توانست با تدابیر لازم سرمایه خوبی جمع آوری کند، سرکشی منظم به خانواده زندانیان، پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تهیه وسایل گرمایشی در زمستان، کمک به هزینه درمان و تعیین مقرری ماهیانه از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای خانواده‌های زندانیان است. 
به گزارش ایکنا؛ رسول احمدی، رئیس دادگستری محلات، نیز در این جلسه گفت: مسئولیت‌ها، امانتی برگردن مسئولان است و باید در دوره تصدی گری به نحو شایسته از عهده جایگاه در نظر گرفته شده برآییم. 
وی تصریح کرد: تعداد معدودی ربا خوار شناسنامه‌دار، جامعه دینی، مردم و علمای محلات را با کار زشت خود نگران کرده‌اند این افراد به جنگ با خدا رفته‌اند و دست ما تا امروز به دلیل عدم شکایت مردم، کوتاه بوده است، از مردم می‌خواهم به هر نوعی که متضرر این افراد هستند شکایات خود را به دادگستری اعلام کنند ما هم آمادگی خود برای برخورد جدی اعلام می‌کنیم. 
احمدی اظهار کرد: عدم نظارت کافی و قانونمند در اعطای مجوزهای پی‌درپی در بهره‌برداری از انفال و معادن شهرستان باعث تضییع حقوق مردم و بروز برخی آسیب‌های و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله پولشویی شده است.
وی اضافه کرد: بکارگیری بیش از 2500 تبعه بیگانه در واحدهای تولیدی یک  آسیب جدی برای اشتغال مردم است. در سالی که به فرموده رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، این تصمیم‌گیری‌ها قابل تأمل است. باید مسئولان در این امر تجدید نظر جدی داشته باشند تا شاهد شکوفایی کار، تولید و اشتغال در شهرستان باشیم. 
یاداور می‌شود؛ در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام حسن محمدیان تجلیل و خسروی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات معرفی شد.
captcha