معرفی ۱۲ شهید فناور کشور در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوين
کد خبر: 3621831
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

معرفی ۱۲ شهید فناور کشور در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوين

گروه اجتماعی: مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نمايشگاه بين‌المللي فناوري‌هاي نوين در اصفهان، گفت: ۱۲ شهيد فناور ايران اسلامي در این نمایشگاه معرفي مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، محمدرضا نیلفروشان در برنامه تلویزیونی «اینجااصفهان» اظهارکرد: جهان کنوني دستيابي به قدرت را ريلي تعريف کرده که آن ريل فناوري هاي نوين است بنابراين اگر روي ريل فناوري‌هاي نوين درست حرکت كنيم، ثروت بزرگي نصيب كشور مي‌شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها ثروتی ندارند ولي از نظر علمي و فناوري‌هاي نوين بسيار موفق هستند، افزود: شهرداري اصفهان در مديريت جديد برنامه ريزي انجام داد تا بتوانند ۲ مرکز خلاقيت و فناوري‌هاي نوين شهري را براي اولين بار در کشور راه اندازي کند.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: به تازگي اين ديدگاه جديد مديريت شهري اصفهان در چارت سازماني کليه کلانشهرها شکل يافت و اين نشاندهنده نياز اساسي فناوري‌هاي نوين و خلاقيت براي کلانشهرهاست البته به شرطي كه از فناوري‌هاي نوين به خوبي استفاده كنيم.
نیلفروشان اضافه کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که ۳۲ هزار دانشجوي دکترا و فوق ليسانس در دانشگاه‌هاي استان مشغول به تحصيل هستند، همچنين دومين شهر علمي کشور هستيم بنابراين اگر برنامه ريزي خوبي داشته باشيم، مي‌توانيم ثروت بسيار زيادي را كسب كنيم.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها از تبدیل علم به ثروت یاد کرده‌اند، گفت: در اين راستا در ابتداي تشکيل مرکز فناوري‌هاي نوين کليه صحبت‌هاي مقام معظم رهبري را با كمك حوزه علميه جمع آوري كرديم و بر اين اساس كتاب «نشانه راه» منتشر شد. در اين كتاب ۱۰ هزار صفحه از صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در مورد علم و فناوري‌ها تهيه شده است.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان به فعاليت اين مرکز اشاره کرد و افزود: در يک سال گذشته با ۷۷ شرکت دانش بنيان قرارداد منعقد شد و نزديك به ۵۵ پروژه به مرحله اجرايي رسيد.
نیلفروشان اضافه کرد: کتابی به نام «فردا شهر» تهیه کردیم تا شاخص‌های شهري که کيفيت زندگي و آسايش و امنيت شهروندان را ارتقا مي‌دهد، بررسي شود.
وی بیان کرد: تحقق شهر هوشمند نیازمند تامین زیرساخت‌هاست که در اين راستا شهرداري اصفهان اين موضوع را پيش مي‌برد و به زودي به نتايج خوبي در اين زمينه دست مي‌يابيم.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بيان اينکه فناوري‌هاي نوين افزون بر قدرت مالي، قدرت سياسي را افزايش مي‌دهد، گفت: با فناوري‌هاي نوين مي‌توان حرکت‌هاي بزرگي را در شهر رقم بزنيم به طور مثال با استفاده از يک نرم افزار مي‌تواند ساعت حرکت اتوبوس‌ها و يا رزرو پاركينگ را انجام داد كه اين مهم به كاهش ترافيك شهري كمك بسياري مي‌كند.
نیلفروشان در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوري‌هاي نوين شهري اشاره کرد و گفت: نمايشگاه فناوري‌هاي نوين از سال گذشته با حضور معاونت فناوري‌هاي رياست جمهوري، شهرک صنعتي و شهرداري اصفهان برنامه‌ريزي شد تا فناوري‌هاي نوين کشور در حوزه مديريت شهري را براي آشنايي بيشتر مديران شهري ارائه کنيم.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه فناوري‌هاي نوين کشورهاي خارجي نيز ارائه مي‌شود، گفت: از ابتداي تشکيل مرکز فناوري‌هاي نوين با ۱۷ کشور خارجي تفاهم نامه منعقد شده است كه تكنولوژي را همراه با خريد محصول به ما عرضه مي‌كند.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اينکه ۴ سالن نمايشگاه بين‌المللي و فضاي بيروني آن به اين برنامه اختصاص مي‌يابد، اظهارکرد: در سالن اول ۲۲ کشور خارجي حضور دارند البته ۴ کشور تنها براي سخنراني و ارائه دستاوردهاي خود حضور مي‌يابند و ۱۸ كشور نيز در ۲۹ غرفه فناوري‌هاي نوين خود در عرصه مديريت شهري را به نمايش مي‌گذارند.
نیلفروشان ادامه داد: در سالن دوم نیز ۲۱۱ شرکت دانش بنیان حضور می‌یابند و آخرين دستاوردهاي خود را به نمايش مي‌گذارند، در سالن سوم که ايران مرز پرگهر نام دارد نيز بزرگترين مجموعه‌هاي علمي کشور همچون جهاد دانشگاهي و صنايع دفاع و غيره حضور دارند و دستاوردهاي خود در زمينه مديريت شهري را ارائه مي‌کنند.
وی اضافه کرد: در پارکینگ نمایشگاه نیز برخی از تجهيزات مديريت شهري که در فضاي نمايشگاه نمي‌گنجيد در محيط باز نمايش داده مي‌شود.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: سالن چهارم نيز يک گروه بازي سازي ماراتن با محوريت دانشگاه اصفهان و مشارکت کميته شهروندي و سازمان فرهنگي تفريحي از ۱۶ تيم از استان‌ها حضور مي‌يابند و ۱۶ بازي رايانه‌اي در زمينه مديريت شهري مي‌سازند.
نیلفروشان گفت: در این سالن مدیران شهری از نزدیک به صورت تعاملي قرار است با شرکت‌ها و جوانان گفت‌‎وگو کنند و برخي مسائل را حل کنند.
وی به برگزاری نمایشگاه‌های باور اشاره کرد و افزود: در پیش نمايشگاه باور اولين عمودپرواز آتش نشان رونمايي شد و اين اتفاق بزرگي بود که از سوي چند جوان ايراني شکل گرفت.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اضافه کرد: در نمايشگاه باور يک موتورهاي برقي ارائه شد که اين موتورها شهر اصفهان را آلودگي نجات مي دهد البته مسائل کشوري اين مهم در دست بررسي است و به زودي پيش فروش موتورهاي برقي حل مي شود.
نیلفروشان خاطرنشان کرد: در دومین نمایشگاه باور محصولات در زمینه مدیريت بحران ارائه شد و نمايشگاه باور سه در زمينه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي بود که به زودي در جشنواره همه توليدات را مشاهده خواهيم کرد.
وی اظهارکرد: مرکز فناوری‌های نوین در ابتدا از سازمان‌ها و معاونت‌های شهري خواست تا نيازهاي خود را مطرح کنند تا بر اساس اولويت‌هاي سازمان‌ها ايده‌هاي نو و فناورهاي نوين ارائه شود.
وی ادامه داد: در این راستا ۴۳۲ اولویت از سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری ارائه شد که پس از جلسات کارشناسي ۱۲۸ اولويت اول شناخته شد و در روي سايت مرکز فناوري‌هاي نوين قرار گرفت تا ايده‌هاي برتر در حوزه‎‌هاي مختلف شهري مطرح شود.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین اضافه کرد: پس از قراردادن نیازها بر روي سايت، سريعا فراخواني براي جذب ايده‌ها داده شد، در اين راستا اگر ايده در سازمان پذيرفته شد شهرداري يا ايده را مي‌خرد و يا تبديل به محصول مي‌کند.
نیلفروشان همچنین در ادامه به ارائه اختراعات دانشجویان در این نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در جشنواره هاي فناوري‌هاي نوين از خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجويان دعوت مي‌شود که از اختراعات دانشجويان ديدن کنند.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه  ۳ تالار گفتگوی ۳۰ نفره وجود دارد و ۱۵ دقیقه يکبار شرکت‌هاي دانش بنيان تجارب خود را ارائه مي‌کنند.
وی زمان برگزاری این نمایشگاه را از ۱۳ الی ۱۵ مردادماه عنوان کرد و افزود: به دليل گرماي هوا نمايشگاه از ۶ عصر تا ۱۱ شب براي بازديد علاقه مندان برپاست.
وی اظهارکرد: در ورودی نمایشگاه بین‌المللی فناوري‌هاي نوين از پل شهرستان ، ۱۲ شهيد فناور ايران اسلامي معرفي مي‌شود.
مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان به فعاليت‌هاي اين مرکز طبق برنامه اصفهان ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به امکانات علمي جديدي که ايجاد مي‌شود قرار است رصدخانه علمي شهر اصفهان راه اندازي شود.
نیلفروشان تولید نشریه آینده پژوهی و راه‌اندازي اولين کتابخانه الکترونيکي در خصوص فناوري‌هاي نوين را از ديگر برنامه‌هاي اين حوزه عنوان کرد.

captcha