یادمان های شهدای گمنام با فرهنگ مناطق همخوانی داشته باشد
کد خبر: 3622274
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
استاندار گیلان:

یادمان های شهدای گمنام با فرهنگ مناطق همخوانی داشته باشد

گروه اجتماعی: نجفی با اشاره به تخصیص زمین 10 هکتاری موزه دفاع مقدس گیلان، افزود: یادمان های شهدای گمنام در شهرستان ها ساده تر شود و با فرهنگ بومی مناطق همخوانی بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، 1 مرداد در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در محل دفتر کار استاندار برگزار شد، با اشاره به اهمیت مقوله ایثار و شهادت و لزوم ترویج این فرهنگ والا در جامعه، اظهار کرد: همه دستگاه ها با کمک و همیاری یکدیگر در جهت تحقق این مهم تلاش می کنند، زیرا همگان مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها مختص به دولت نیست، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که همه باید درگیر اقتصاد مقاومتی شوند؛ در غیر این صورت اتفاقی نمی افتد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تخصیص زمین 10 هکتاری موزه دفاع مقدس گیلان، افزود: یادمان های شهدای گمنام در شهرستان ها ساده تر شود و با فرهنگ بومی مناطق همخوانی بیشتری داشته باشد.

نجفی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را یک اقدام ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: تدوین دانشنامه یک مسئولیت سنگین است و لذا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از چهره های برجسته و دانشگاهی جهت نظارت بر تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: دانشنامه دفاع مقدس به نقش استان گیلان در دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت و لذا باید ناظرینی توانمند در روند شکل گیری و کیفیت اثر نقش داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به آییننامه ارسالی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سازمان اسناد مکانی مطمئن، علمی، کاربردی و تخصصی است و حفاظت و حراست صحیح از اسناد و مدارک بجا مانده از شهدا و بهره برداری مناسب از این آثار ضرورت دارد.

captcha