سعادت انسان ها در گرو فراگیری معارف ناب الهی است
کد خبر: 3622298
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹

سعادت انسان ها در گرو فراگیری معارف ناب الهی است

گروه فعالیت های قرآنی: نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه سعادت انسان ها در گرو فراگیری معارف ناب الهی است، تصریح کرد: بیان این معرفت به سخنان و مطالعه فراوان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در پنجمین جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دین در انزلی اظهار کرد: ترویج فرهنگ دین از وظایف مهمی است که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جلوه های ارزشمندی در جشنواره شیوه های نوین تدریس دین در این دوره حاکم بود گفت: در مجلس کوتاه نمی توان آنگونه که شایسته است حق مطلب را ادا کرد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره با دعوت نخبگان نمونه، نمادی از فرهیختگان به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: فرهنگ جامعه امروزی بر مبنای فعالیت های رومزه تفریحی استوار است و متاسفانه فرهنگ انبیا و مذهب و دین یک حاشیه بوده و رسمی شمرده نمی شود و معلومات جز خرافات در دنیای کنونی محسوب می شود. 

 آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه جامعه ناآگاه امروزی برای دین جایگاه مناسبی قائل نیست تا شیوه های نوین دین را به بشریت بشناسانند، گفت: در مقابل این ظلم و فحشا مکتب ارزشمند انبیا قرار دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ما پیرو دینی هستیم که دارای معرفت به احکام دینی، سعادت بخش الهی و معرفت و مزایای اخلاق نیکوی انسانی است، عنوان کرد: اگر به این معرفت دست یابیم به خیل کثیر معنویت دست یافته ایم.

وی با تاکید براینکه سعادت انسان ها در گرو فراگیری معارف ناب الهی است، تصریح کرد: بیان این معرفت به سخنان و مطالعه  فراوان نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تبلیغات منفی بیگانگان علیه دین در دنیا، یادآور شد: جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت ایمان و دین موجی در دنیای کنونی پدید آورده و با وحدت، همدلی و قدرت ایمان نشان داده تبلیغات خلفای بنی عباس و بنی امیه و پهلوی خرافاتی بیش نبوده است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه اگر حقیقت دین در جامعه پیاده شود مشکلات و موانع  همه جوامع اسلامی رفع خواهد شد، تاکید کرد: ایران اسلامی با وجود کلام های ارزشمند ائمه اطهار (ع) به دنیا نشان داد که دین اسلام بهترین دین است.

وی با تاکید بر اینکه فعالان دینی در نهادینه کردن فرهنگ و احکام دینی تنها به انتشار نوار قرآن اکتفا نکنید گفت: با توجه ویژه به فهم مفاهیم قرآنی صحفیه دل های جامعه را به نور اسلام آشنا کنند.

 

 

 

 

 

captcha