حنانه خلفی نابغه حفظ و تلاوت قرآن
کد خبر: 3622302
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

حنانه خلفی نابغه حفظ و تلاوت قرآن

گروه فعالیت های قرآنی: حنانه خلفی نابغه قرآنی کشور است که توانست رتبه اول حفظ در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را کسب کند و کارنامه درخشانی از حضور در مسابقات مختلف دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، در پنجمین دوره شیوه های نوین تدریس معارف دین که امروز در مجتمع آموزشی و رفاهی شهید مطهری انزلی برگزار شد بانوی نابغه قرآنی « حنانه خلفی » حضور داشت.

وی که توانست رتبه اول حفظ در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را کسب کند و کارنامه درخشانی از حضور در مسابقات مختلف دارد و مقام‌های متعددی کسب کرده است.

صوت زیبا و دلنشین بانوی نوجوان نابغه قرآنی در دیدار با مقام معظم رهبری آنچنان مورد توجه ایشان گرفت که با کسب اجازه از ایشان برای اولین بار در کشور، تلاوت کل قرآن او ضبط و توزیع شود که این اقدام در نمایشگاه قرآن امسال عملی شد.

حنانه خلفی اولین دختر ایرانی است که با مجوز شرعی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دوره کامل ترتیل قرآن کریم را در استودیو ضبط کرده است.

حضور وی در مسابقات حفظ قرآن امارات موجب تحسین همگان شد و توانست دهمین نفر در بین رتبه‌های برتر این مسابقات شود.

حنانه کوچکترین عضو خانواده ای 6 نفره است که هر کدام از اعضای این خانواده به نوعی با حلاوت و شیرینی قرآن عجین هستند و از استعدادی خاص در زمینه کلام الهی برخوردار هستند.

حنانی خلفی در گفت وگو با خبرنگار ایکنا از گیلان با اشاره به اینکه در سنین 4 تا 5 سالگی خواندن و و نوشتن را یاد گرفت، اظهار کرد: در ۵ سالگی جزء ۲۹ و ۳۰ را حفظ کردم و طی دو سال حافظ کل قرآن شدم.

وی که صوت و تجوید قرآن را نزد اساتیدی مانند «اخوان»، «بحرالعلوم» و «سبزعلی» آموخته و به شیوه استاد منشاوی تلاوت می‌کند، تصریح کرد: برای حفظ آیات، ابتدا آیات را سه بار با تلاوت استاد منشاوی گوش داده و سپس شروع به تکرار می‌کردم بدین صورت که ابتدا آیه اول را حفظ کرده و بعد از حفظ آیه دوم، از اولین آیه شروع می‌کردم، سپس آیه سوم و دوباره از آیه اول تا آیه سوم را می‌خواندم و بدین ترتیب تا آخرین آیه ادامه داده و با حفظ هر آیه‌ایی از آیه اول سوره تکرار می‌کردم.

وی با بیان اینکه در روز دو صفحه قرآن را حفظ می‌کردم، گفت: پدر و مادرم در مسیر حفظ قرآن کریم نهایت همکاری و یاری را با من داشتند و با کمک آنان توانستم به این مهم دست یابم.

این نابغه قرآنی که قادر است آیات قرآن را به صورت ضربدری و با ارائه شماره صفحه و آیه تلاوت کند، درخصوص مقام هایی که تاکنون کسب کرده است، گفت: در مسابقات قرآنی امارات در بخش اصوات نفر سوم و در حفظ کل جز ده رتبه برتر بودم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۳ تا سال ۹۵  حدود یک هزار و ۷۰۰ برنامه در کل کشور اجرا کرده و به تلاوت آیات نورانی قرآن پرداختم.

این نابغه قرآنی با بیان اینکه هم اکنون در حال حفظ ترجمه آیات هستم تصریح کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب به ایشان قول دادم تا ترجمه آیات را نیز حفظ کنم و هم اکنون در حال انجام این کار هستم و به جز هفدهم رسیدم.

captcha