آیین غبارروبی مضجع نورانی «موسی مبرقع» برگزار می‌شود
کد خبر: 3623404
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

آیین غبارروبی مضجع نورانی «موسی مبرقع» برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: همزمان با روز تجلیل از امامزادگان در دهه کرامت، آیین غبارروبی مضجع مطهر و نورانی حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با روز تجلیل از امامزادگان در دهه کرامت، آیین غبارروبی مضجع مطهر و نورانی حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل جواد الائمه(ع) با حضور مردم و جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزوی و فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.
این مراسم باشکوه روز شنبه هفتم مردادماه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در صحن و شبستان این بارگاه نورانی برپا می‌شود.
پس از برگزاری مراسم حاضرین میهمان سفره‌خانه آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) خواهند بود.
یادآور می‌شود، ابو احمد موسی مبرقع (۲۱۴ ه. ق، حدود ۲۰۷ خورشیدی، مدینه و متوفی۲۹۶ ه. ق برابر ۲۸۷ خورشیدی قم) فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) بود.
وی در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. موسی مبرقع، جد سادات برقعی، رضایی، ابن الرضا، تقوی، نقوی و رضوی، ریضوی است. نسب بسیاری از سادات هند و پاکستان به او می‌رسد.
موسی مبرقع(ع) در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود و پس از درگذشت عباس بن عمرو غنوی حاکم قم بر پیکر وی نماز خواند. مزار ابو احمد موسی مبرقع که در محله چهل اختران قم واقع است، از آن هنگام تا کنون مورد احترام مومنین است.
علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند به منظور شرکت در آیین غبارروبی به نشانی قم – خیابان آذر(شهید طالقانی)، کوی۵۹، حرم مطهر حضرت موسی مبرقع‌(ع) حضور داشته باشند.
خبرنگاران و عکاسان عزیز می توانند به منظور هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره   ۰۹۳۸۳۲۸۶۹۰۵ تماس بگیرند.
اکبر پوست‌چیان
captcha