برگزاری جشنواره اذان در قالب اپلیکیشن
کد خبر: 3624440
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

برگزاری جشنواره اذان در قالب اپلیکیشن

گروه شبکه‌های اجتماعی: مدیر شرکت شیناتک گفت: این جشنواره برای نخستین‌بار است که تلفیقی میان تکنولوژی، هنر و جشنواره ایجاد می‌کند و پس از سال‌ها هنرمندان آواز اصیل ایرانی و قاریان قرآن تلاشی برای خلق یک اثر ملی خواهند داشت.

برگزاری جشنواره اذان در قالب اپلیکیشن

علیرضا امینی، مدیر شرکت شیناتک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری جشنواره اذان با تلفیقی از تکنولوژی و هنر اظهار کرد: اپلیکیشن «موزاوی» را طراحی و تهیه کرده‌ایم که در آن جشنواره اذان را به صورت گسترده برگزار می‌کنیم؛ به این صورت که آثار از طریق کانون مداحان، دفاتر مساجد، کلاس‌های قرائت و همه آموزشگاه جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: ارسال آثار «اذان» در دو بخش است که می‌توان به آثار گروه‌های مختلف قاریان قرآن و هنرمندان اشاره کرد که این آثار در اپلیکیشن آپلود می‌شود. داوری بخش گروه‌های قرآنی توسط جهانبخش فرجی، مؤذن و قاری بین‌المللی و آثار بخش هنرمندان آواز ابتدا توسط ما کنترل و سپس استاد فرجی داوری می‌کنند که به لحاظ صوت و لحن، اثر مربوطه مشکلی نداشته باشد.

مدیر شرکت شیناتک تصریح کرد: آثار در اپلیکیشن، قرار داده می‌شود و پس از اطلاع‌رسانی، مردم به آثار رأی می‌دهند. یعنی دیگر انتخاب برعهده ما نیست، بلکه مردم آنها را داوری می‌کنند.

وی بیان کرد: از آنجا که اذان یکی از نمادهای دینی بزرگ ماست و پیشینه بسیار مهمی در این عرصه داریم، به فکر برگزاری چنین جشنواره‌ای افتادیم تا با تلفیق تکنولوژی و هنر این اقدام را محقق کنیم.

امینی اظهار کرد: متقاضیان از سراسر کشور بدون پرداخت هزینه می‌توانند اپلیکیشن را آپلود کرده و اذان خود را در آن بارگذاری کنند؛ بنابر این شرکت در جشنواره کاملا رایگان است. این توضیح لازم است که وقتی افراد اذان‌شان را آپلود می‌کنند در مرحله اول، ایرادها را متذکر می‌شویم و پس از اصلاح اگر اثرشان بدون ایراد بود، اثر به همراه شناسنامه کامل صاحب اثر درون اپلیکیشن گذاشته می‌شود.

مدیر شرکت شیناتک اظهار کرد: این جشنواره پیوندی مشترک بین آواز اصیل ایرانی و قرائت قرآن و اذان است که امیدواریم آثار خوبی را شاهد باشیم.

امینی اظهار کرد: امیدواریم به واسطه این جشنواره‌ و به کمک تکنولوژی بتوانیم جهان کوچکی از اذان را درست کنیم تا به اذان‌های پخش شده صداوسیما افزوده شود.

وی بیان کرد: این جشنواره برای نخستین بار است که تلفیقی میان تکنولوژی، هنر و جشنواره است و پس از سال‌ها هنرمندان آواز اصیل ایرانی و قاریان قرآن در یک جبهه قرار می‌گیرند و با هم اثر ملی خلق می‌کنند.

مدیر شرکت شیناتک تصریح کرد: تا پایان شهریور قرار است آثار جمع‌آوری شوند و در ایام محرم و صفر آثار داوری و سپس در همایشی از آثار برتر تجلیل خواهند شد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۹:۵۸
0
0
برگزاری جشنوارههای دینی و مذهبی افزایش یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۶:۴۶
0
0
برگزاری از این دست جشنواره‌ها موجب ترویج مسائل دینی و مذهبی می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۱:۵۲
0
0
تولید از این دست اپلیکیشن‌های بیشتر تولید شود
captcha