برخورد جدی با موقوفه‌خواران در کردستان صورت می‌گیرد
کد خبر: 3625177
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

برخورد جدی با موقوفه‌خواران در کردستان صورت می‌گیرد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اجرای طرح سنددار کردن موقوفات استان گفت: در این راستا با کسانی که قصد تعرض به اموال وقفی را داشته باشند و موقوفه‌خواران برخورد جدی می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 فقره سند رقبات موقوفات استان کردستان صادر شده است و 30 سند دیگر در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنددار کردن موقوفات استان کردستان افزود: در این راستا با کسانی که قصد تعرض به اموال وقف داشته باشند و با موقوفه‌خواران برخورد جدی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه هرگونه تعرض به اراضی و املاک اوقافی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی مصداق بارز موقوفه خواری است، عنوان کرد: در راستای جلوگیری از موقوفه‌خواری طرح سنددار کردن موقوفات اجرا شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه تمام موقوفات استان کردستان باید سند مالکیت داشته باشند، بیان کرد: از ادارات و دستگاه های اجرایی انتظار و توقع داریم که قانون به ویژه شرع اسلام را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: کسانی که قصد تعرض به موقوفات را داشتند در محاکم قضایی پرونده تشکیل شده و از مسیر قانونی با آنها برخورد می شود و یکی از  راه‌هایی که می‌توان موقوفات را از شر موقوفه خواران نجات داد، ثبت مالکیت آنها است.

captcha