راه‌اندازی کارگاه ساخت درب‌ حرم‌ امامین عسکریین(ع) افتخاری برای هرمزگان است
کد خبر: 3625656
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

راه‌اندازی کارگاه ساخت درب‌ حرم‌ امامین عسکریین(ع) افتخاری برای هرمزگان است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، به افتخار استان هرمزگان در راه اندازی کارگاه های ساخت درب‌های حرم‌ امامین عسکریین(ع) و امامزاده سیدمحمد فرزند بلافصل امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: این مهم فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با ابعاد مختلف شخصیت، سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، صبح امروز 10 مرداد ماه در دیدار با اعضای ستاد همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سیدمحمد(ع)، ضمن تبریک دهه کرامت و اعیاد این دهه، بر مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم در برگزاری برنامه‌های مرتبط با سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد.

وی برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سیدمحمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) در هرمزگان را کاری نو و بدیع و خدمتی ماندگار به ساحت مقدس اهل بیت(ع) معرفی کرد.

وی به افتخار استان هرمزگان در راه اندازی کارگاه‌های ساخت درب های حرم‌های حرم‌ امامین عسکریین(ع) و امامزاده سیدمحمد فرزند بلافصل امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: این مهم فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با ابعاد مختلف شخصیت، سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) است.

سردار ترابی، توجه به سبک زندگی اهل بیت(ع) را موجب در امان ماندن افراد در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: از این رو شایسته است که همایش امامزاده سیدمحمد(ع) با برنامه ریزی و مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و مردم باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود تا جامعه از برکات و آثار مبارک آن متنعم گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و نقش امامزادگان و بقاع متبرکه در گسترش فرهنگ دینی اشاره کرد و افزود: امروز جامعه بیش از پیش به مکتب رهایی بخش اهل بیت(ع) نیازمند است و برگزاری چنین برنامه‌هایی در سلامت و حتی تامین امنیت جامعه بسیار موثر خواهد بود.

سیدکاظم موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان نیز با اشاره به اینکه کارگاه‌های ساخت درب‌های امامزاده سید محمد(ع) در شهرهای بندرعباس، رودان، هشتبندی و روستای کردر رضوی شهرستان میناب، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که هر درب بیش از 500 سال عمر خواهد کرد، هزینه ساخت هر درب را 600 میلیون تومان از محل جمع آوری نذورات و کمک های مردمی تامین می‌شود.

وی افزود: نذورات مردمی جمع آوری شده توسط ائمه جماعات مساجد سراسر استان هرمزگان در روز 16 مرداد، «روز برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزاده سیدمحمد(ع) به عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل و رسید دریافت می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از مقام شامخ امامزاده واجب التعظیم حضرت سیدمحمد بن علی الهادی(ع) با حضور تولیت حرم و قرائت پیام یکی از مراجع عظام تقلید دوشنبه16مرداد ماه از ۸ تا ۱۲ در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار خواهد شد.

captcha