نسل طراز قرآنی با کسب لقمه حلال محقق می‌شود
کد خبر: 3626145
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

نسل طراز قرآنی با کسب لقمه حلال محقق می‌شود

گروه اجتماعی: کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر می‌خواهیم نسل طراز قرآنی و انقلابی داشته باشیم و فرزندانمان محضر و سخن امام زمان(ع) را درک کنند باید ظرف آنها را پاک کنیم، کسب روزی حلال نیاز به مراقبت زیادی دارد بدون اجازه نباید سرغ اموال دیگران حتی اگر شوخی هم باشد برویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شامگاه سه‌شنبه دهم مردادماه، کرسی ملی تلاوت رضوی به مناسبت دهه کرامت با همکاری مؤسسه  قرآن و عترت رهروان ولایت اراک با حضور جمعی از قرآنیان و قرائت قاری بین‌المللی مهدی عادلی، در مسجد سید الشهداء اراک برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، در این مراسم ضمن تأکید بر توجه والدین به تربیت قرآنی کودکان گفت: تربیت نسل جامعه قرآنی بویژه در جامعه امروز یکی از نیازهای اساسی به شمار می‌رود .
حجت‌الاسلام تراشیون افزود: یک اصل و شاخصه مهم در تربیت فرزند صالح، تاثیر لقمه حلال است اگر فرزند صالح و شایسته می‌خواهیم باید بر این مبنا حرکت کنیم البته به دست آوردن لقمه حلال کار آسانی نیست.
وی ادامه داد: گاهی والدین نسبت به تربیت فرزندان کوتاهی می‌کنند، هر کودکی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که باید والدین آن را بالفعل کنند هر کودکی ظرفیت این دارد که به شخصیت بزرگانی چون محقق اردبیلی تبدیل شود، والدین باید تربیت فرزندان را با روزی حلال همراه کنند.
این کارشناس شبکه قرآن و معارف افزود: در مشاوره‌های تربیتی که به بنده مراجعه می‌کنند والدین نسبت به دروغ‌گویی یا حجاب فرزندانشان ابراز نگرانی می‌کنند بخشی از این رفتار فرزندان به روزی پاک و ناپاک بر می‌گردد.
وی تأکید کرد: ظرف فرزندان را با روزی حلال پاک کنیم، اگر می‌خواهیم نسل طراز قرآنی و انقلابی داشته باشیم و فرزندانمان محضر و سخن امام زمان(ع) را درک کنند باید ظرف آنها را پاک کنیم، کسب روزی حلال نیاز به مراقبت زیادی دارد بدون اجازه نباید سرغ اموال دیگران حتی اگر شوخی هم باشد برویم.
captcha