مردم خوزستان در همراهی با مناسبت‌های انقلابی در کشور رکورد دار هستند
کد خبر: 3626154
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

مردم خوزستان در همراهی با مناسبت‌های انقلابی در کشور رکورد دار هستند

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به همراهی و همدلی مردم خوزستان در بزرگداشت‌های مناسبت‌های ملی و انقلابی گفت: با توجه به اینکه خوزستان مرزبان ملت ایران و مرکز ورود تشیع به ایران است، در دهه چهارم انقلاب نیز خوشبختانه با ثبت 105 راهپیمایی رکورددار حضور میلیونی در 22 بهمن بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست خبری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز 11 مرداد در اهواز تشکیل شد.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در آغاز این نشست ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: در آستانه 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار داریم. این شورا در 12 مرداد سال 59 به دستور امام خمینی(ره) در کشور شکل گرفت. این شورا بعد از راهپیمایی 1357 و نقش محوری حضور ملت ایران و تأثیر آن در همراهی آن با امامت انقلاب و مشارکت آن در همراهی با نظام داشت، به دستور امام خمینی(ره) به منظور هماهنگ ساختن دستگاه‌های متعدد در بزرگداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از کهن‌ترین و جزء اولین نهادهایی است که پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، گفت: در حال حاضر آیت‌الله جنتی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری رئیس این شوراست و در مجموعه ستادی قائم مقام و مجمع نمایندگان که متشکل از نمایندگان دستگاه‌های دولتی از قبیل صدا و سیما، وزارت کشور، سپاه پاسداران، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و ... هستند، در کنار ریاست شورا اعضای این مجمع را تشکیل می‌دهند.

سپهر با اشاره به حوزه فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسم انقلاب اسلامی را وظیفه این شورا دانست و افزود: عمده این مراسم شامل 12 فروردین، 14 و 15 خرداد، 8 شهریور(شهادت شهید رجایی و باهنر)، 17 شهریور، هفته زن، 13 آبان، 22 بهمن، روز جهانی قدس، عید سعید فطر و نیمه شعبان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای شورای تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر سالروز 9 دی است. در این روز تمام پلشتی‌های نفاق و فتنه با حضور کم‌نظیر مردم در تاریخ انقلاب اسلامی از بین رفت و 9 دی متولد شد.

وی با بیان اینکه این نهاد سیاست‌گذاری و هماهنگی برنامه‌ها و همایش‌های متنوع دستگاه‌های دولتی را در مناسبت‌های انقلاب اسلامی بر عهده دارد، با اشاره به 22 بهمن و دهه فجر آن را کار اساسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استان خوزستان در سال گذشته در یوم‌الله 22 بهمن به عنوان استان برتر در کشور شناخته شد. سال گذشته بیش از 700 هزار نفر در مراسم 22 بهمن اهواز در راهپیمایی حضور یافتند و در این سال خوزستان با 105 راهپیمایی رکورددار شد. با توجه به اینکه خوزستان مرزبان ملت ایران و مرکز ورود تشیع به ایران است، در دهه چهارم انقلاب نیز خوشبختانه رکورددار حضور میلیونی در 22 بهمن بود.

سپهر ادامه داد: علاوه بر مناسبت‌هایی که گفته شد سایر مراسم غیرمترقبه که مورد نیاز است در حیطه وظایف شورا قرار دارد؛ همچون حمایت از شیخ عیسی قاسم، قضیه یمن، شیخ نمر و شیخ زکزاکی نیجریه و... که خوشبختانه مردم استان در این مراسم نیز همراهی و همدلی کردند.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، وظیفه ما در شورا، هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، ارائه الگوهای مناسب برای تبلیغات، تعمیق اهداف و آرمان‌های امام و زمینه‌سازی برای حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در 55 نقطه استان رابطین و دفاتر فعال دارد.

سپهر در پایان سخنان خود ضمن تشکر از فعالیت مجموعه خبرگزاری‌های استان در بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی از اصحاب رسانه خواست در معرفی مناسبت‌های انقلاب اسلامی همراهی بیشتر داشته باشند.

در این مراسم از خبرگزاری ایکنا خوزستان به همراه تعدادی دیگر از رسانه‌های استانی تقدیر شد.

captcha