خدمت‌رسانی به محرومین توصیه موکد قرآن است/ وجود خیران قرآنی در مازندران
کد خبر: 3626551
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

خدمت‌رسانی به محرومین توصیه موکد قرآن است/ وجود خیران قرآنی در مازندران

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: وظیفه اصلی کمیته امداد خدمت رسانی به محرومین جامعه است که یکی از توصیه‌های موکد قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، رضا نوروزی‌جعفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه مسابقات قرآنی با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی در اشاعه فرهنگ قرآنی بسیار موثر است، اظهار کرد: کمیته امداد یک نهاد جامعه محور است که براساس معارف قرآنی و دینی شکل گرفته است.
 
وی با بیان اینکه بیش از 70 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: وظیفه اصلی کمیته امداد خدمت رسانی به محرومین جامعه است که یکی از توصیه های موکد قرآن است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قرآنی، تصریح کرد:  معاونت توسعه مشارکت های مردمی برای بسترسازی قرآنی در حوزه انفاق و احسان شکل گرفته است که کمک های مردم را جمع آوری و آن را در بین نیازمندان توزیع می کند.
 
وی به برگزاری مسابقات قرآنی در کمیته امداد مازندران اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی و مسابقات قرآنی در سطوح و رشته های مختلف در کمیته امداد برگزار می شود.
 
نوروزی با اشاره به اعزام منتخبین مسابقات قرآنی به مسابقات سراسری است، اظهار کرد: در طول سال هفته‌ای یکبار و در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه محافل قرآنی برگزار می شود.
 
مدیر کل کمیته امداد مازندران با تاکید بر توجه مسئولان به امر قرآنی، گفت: همه سازمان‌ها و نهادها باید تلاش کنند که معارف قرآنی را در حوزه فعالیت خود گسترش دهند.
 
وی خواستار اجرایی شدن معارف قرآنی در دستگاه ها و نهادها شد و بیان کرد: ترویج مفاهیم قرآنی یکی از وظایف حاکمیت و مردم است و هر فردی وظیفه سازمانی بیشتری دارد باید در حوزه قرآنی بیشتر فعالیت کند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه حافظان و قاریان نقش ویژه‌ای در اشاعه فرهنگ قرآنی دارند، گفت: بسیاری از قاریان و حافظان جزو خیرین کمیته امداد هستند که عمل به معارف قرآنی را در دستور کار خود قرار دادند.
captcha