4 میلیارد ریال برای بازسازی آرامگاه 2 امامزاده درمانه وسملقان هزینه شد
کد خبر: 3626917
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

4 میلیارد ریال برای بازسازی آرامگاه 2 امامزاده درمانه وسملقان هزینه شد

گروه معارف: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: تاکنون، چهار میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت آرامگاه ی امامزاده احمد و محمود روستای چمن بید این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،علی اکبر صفری  معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان، در همایش بزرگداشت امامزادگان مانه و سملقان در آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود (ع) چمن بید اظهارکرد: 168 آرامگاه امامزاده در استان وجود دارد که 12 آرامگاه در مانه وسملقان است.
وی تصریح کرد: شهرستان مانه وسملقان به عنوان دروازه ورودی استان خراسان شمالی هرساله شاهد حضور میلیون ها مسافر و زائر است که شماری از زائران در امامزاده های این شهرستان اتراق می کنند.
وی بیان کرد: امام زاده احمد و محمود روستای چمن بید و امام زاده سید ابراهیم روستای انصار در حاشیه جاده آسیایی قرار دارند و تاکنون، چهار میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت آرامگاه ی امام زاده احمد و محمود روستای چمن بید این شهرستان هزینه شده است و جهت توسعه و عمران  نیاز به جذب سرمایه گذار دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: درسه ماه نخست امسال تعداد 5مورد وقف جدید در رابطه با امامزادگان بوده است.
شهرستان 110هزار نفری مانه و سملقان در 45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
captcha