موانع تحقق وقف شناسایی و رفع شود
کد خبر: 3628432
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
بیات:

موانع تحقق وقف شناسایی و رفع شود

گروه اجتماعی: رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: باید موانع تحقق وقف شناسایی و رفع شود زیرا جاری بودن منافع آن در جامعه به رغبت هرچه بیشتر عمومی برای مشارکت در این فریضه دینی منتهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیات، رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان، شامگاه دیروز سه‌شنبه 17 مردادماه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام بیات در این دیدار به اهمیت وقف در تعالیم دینی و جایگاه آن در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم ضمن مشاهده جاری بودن منافع وقف در ابعاد مختلف زندگی خود باید آن را در عرصه عمران و آبادانی و اصلاح امور پیرامونی نیز احساس کنند.

وی تصریح کرد: باید موانع تحقق وقف شناسایی و رفع شود زیرا جاری بودن منافع آن در جامعه به رغبت هرچه بیشتر عمومی برای مشارکت در این فریضه دینی منتهی می‌شود و آثار و برکات بیشتری به همراه خواهد داشت و موجب می‌شود کسانی که علاقه دارند اموال خود را وقف کنند با خیال آسوده این کار را انجام دهند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان تاکید کرد: واقفان را باید به سمت اولویت‌های وقف در جامعه راهنمایی کرد تا این فریضه دینی در راستای رسیدگی حداکثری به امور مورد نیاز هزینه شود.

حجت‌الاسلام بیات تصریح کرد: رسیدگی به وقف در حوزه‌های علمیه طرحی است که در حال انجام قرار گرفته و موجب رفع کاستی‌های بسیاری در مدارس علمیه می‌شود که ضرورت دارد بیشتر به این بخش پرداخته شود.

captcha