مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب هستند
کد خبر: 3628597
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب هستند

گروه اجتماعی: قائم مقام کمیته مداد با بیان اینکه مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب هستند، گفت: مستضعفان برای استحکام نظام جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند و امروز وظیفه ماست که به آن‌ها خدمت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سید منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد، 18 مرداد در آیین افتتاح دوره آموزشی مدیران کمیته امداد سراسر کشور که به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است، اصلی‌ترین سند و میثاق ملی را پیروی از احکام ولایت اعلام کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی امام خمینی(ره) و با هویت دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تأسیس شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) تأسیس شد، ابرازکرد: این ارگان به‌منظور پیام‌آوری فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی فعالیت می‌کند و از غیرت و کرامت انسانی محافظت می‌کند.
این مسئول پیروی از باورهای امام خمینی(ره) را در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب مهم دانست و افزود: باید به چهارچوب‌های عملکرد کمیته امداد اهتمام ورزیم و از باورهای امام(ره) پیروی کنیم.
برقعی به بندهای مهم اساس‌نامه کمیته امداد که مورد تأکید امام خمینی(ره) بود اشاره کرد و گفت: طبق این اساس‌نامه یکی از وظایف مهم کمیته امداد کاهش فقر و توانمندسازی مستضعفین است.
قائم مقام کمیته امداد خاطرنشان کرد: فقرا کسانی بودند که برای استحکام نظام جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند و اکنون این وظیفه ما است که به محرومان و مستضعفان خدمت کنیم و در راستای توانمندسازی آن‌ها بکوشیم.
وی در بخش دیگری با اعلام اینکه مرض آقازادگی در کشور رواج پیداکرده است، تصریح کرد: این افراد همه درجات و فواید زندگی را برای خود می‌خواهند و به فکر مستضعفان نیستند و این وظیفه ماست که با توانمندسازی مستضعفین آن‌ها را به سمت‌وسوی کسب درجات ترغیب کنیم چراکه مستضعفین صاحبان انقلاب هستند و اگر آن‌ها نباشند نیروی انقلابی در کشور نخواهد ماند.
این مسئول بابیان اینکه باید استعدادهای مستضعفان را شکوفا کنیم، تأکید کرد: افقی که طبق فرمایشات امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی برای توانمندسازی مستضعفین ترسیم‌شده است، برای شکوفایی محرومان بسترسازی می‌کند.
برقعی در بخش پایانی سخنان خود هدف از تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) را توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه‌ خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آن‌ها اعلام کرد.

captcha