احتمال افزایش آثار جشنواره قرآنی دانشگاه آزاد به بیش از 5 هزار اثر
کد خبر: 3631051
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
عزتی خبر داد:

احتمال افزایش آثار جشنواره قرآنی دانشگاه آزاد به بیش از 5 هزار اثر

گروه مسابقات: رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از احتمال افزایش آثار شرکت کننده در بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی این دانشگاه به بیش از پنج هزار اثر خبر داد.

احتمال افزایش آثار جشنواره قرآنی دانشگاه آزاد به بیش از 5 هزار اثر
علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: با عنایات خداوند متعال و نیز ساحت مقدس قرآن کریم، کارهای اجرایی و روند داوری آثار ارائه شده به جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی پیش می‌رود، گفت: امیدوار هستیم، امسال با توجه به اشتیاق دانشگاهیان به شرکت در این جشنواره و نیز روندی که در زمینه ارائه آثار به جشنواره وجود داشته، شاهد برگزاری بسیار مطلوب و خوب جشنواره در بیست و دومین دوره خود باشیم.
عزتی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد بسیار زیادی از آثار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی جهت شرکت در بیست و دومین دوره جشنواره قرآنی این دانشگاه ارائه شده است، از احتمال افزایش این تعداد آثار به بیش از پنج هزار اثر خبر داد و گفت: استقبال فراوان دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی نشان از برگزاری جشنواره‌ای بسیار درخشان و مطلوب در سال جاری خواهد داشت و با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار نیز تا روز چهارم مردادماه سال جاری است، پیش‌بینی‌ می‌شود تا تعداد آثار روز به روز افزایش چشمگیری پیدا کند.
رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته مقداری محدودیت در دریافت آثار قرار داده‌ایم، افزود: در سال‌های گذشته به این دلیل که محدودیت چندانی برای ارائه آثار وجود نداشت، تعداد بسیار زیادی اثر به صورت مستقیم به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شد که مشکلاتی را در زمینه بعضا هزینه‌های داوری، بحث حمل و نقل و ... به وجود می‌آورد به همین دلیل امسال بنابر آن شد تا محدودیت‌هایی در ارسال آثار در نظر گرفته شود و پیش از آنکه آثار به صورت مستقیم به دبیرخانه جشنواره مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ارسال شود، از سوی برخی از داوران بررسی و سپس، آثاری که در این زمینه مناسب و مطلوب تشخیص داده شوند، به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهد شود.    
مسئول برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین، کار داوری آثار ارائه شده به جشنواره تقریبا از حدود دو هفته پیش از سوی داوران جشنواره آغاز شده است و روند داوری نیز تقریبا تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دلایل روند زمانی تقریبا زیاد داوری آثار نیز اظهار کرد: بنا به این دلیل که داوری برخی آثار شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها و ... تقریبا زمان‌بر است، به همین دلیل کار داوری آثار نیز مدتی به طول خواهد انجامید که البته هم‌اکنون کار بررسی آثار زمان‌بر آغاز شده و از چند روز آینده نیز داوری دیگر آثار جشنواره آغاز خواهد شد.
عزتی در ادامه بیان کرد: همچنین، پس از تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره، کار تفکیک و جداسازی آثار بلافاصله آغاز و کار داوری نیز شروع خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مدت یک هفته کاری آثار تجسمی داوری و آثار پژوهشی نیز با توجه به زمان‌بر بودن آن حدود ۴۵ روز ادامه خواهد داشت و بعد از جمع نمرات، نتایج نیز طی اواخر شهریورماه سال جاری اعلام خواهد شد.
مسئول برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: جشنواره قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های خوشنویسی (ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق)، نقاشی خط، مشبک، معرق، منبت، قالی‌بافی، نقاشی، نگارگری، سیاه‌قلم، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، شعر، فیلم‌نامه‌نویسی، نماهنگ، فیلم کوتاه و پویانمایی، عکس و پوستر، پایان‌نامه، تحقیقات و نرم‌افزار برگزار می‌شود که اساتید و کارکنان دانشگاه می‌توانند نسبت به حضور خود در یکی از این رشته‌ها اقدام کنند.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی طی آبان‌ماه سال جاری با حضور مسئولان دانشگاه برگزار و به نفرات اول تا سوم در هر رشته، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای ارزنده‌ای اعطا خواهد شد. همچنین، نفرات برتر این جشنواره نیز به جشنواره ملی قرآن کریم دانشگاه‌های سراسر کشور راه خواهند یافت.
captcha