تمام روستاهای بالای 10 خانوار خراسان شمالی امسال برق رسانی می‌شود
کد خبر: 3631171
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

تمام روستاهای بالای 10 خانوار خراسان شمالی امسال برق رسانی می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان شمالی گفت: تمام روستاهای بالای 10 خانوار جمعیت این استان که دارای کد هستند، امسال برق رسانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، به نقل از  ایرنا، محمدرضا صالحی سه شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقدامات لازم برای برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانواری که کد ندارند نیز باید با پیگیری های لازم، انجام شود.
وی تاکید کرد: پایان امسال روستاهای کددار بالای 10 خانوار جمعیت این استان بدون برق نخواهد بود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به اهداف شرکت توزیع برق استان در کاهش تلفات شبکه توزیع اشاره کرد و افزود: پارسال میزان تلفات در شبکه توزیع این شرکت 9.35 درصد بود که امسال این رقم باید به 8.5 درصد برسد.
استاندار بر داشتن برنامه در فعالیت های دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: برنامه ها با برش استانی، شهرستانی و دستگاهی تدوین شود و به صورت ریز و مشخص، برنامه های پنج ساله ششم توسعه ارائه شود.
صالحی به طرح جامع مالیاتی استان اشاره و اظهار کرد: این طرح در قالب 6 پروژه در این ستاد مطرح شده اما به طور مشخص برنامه عملیاتی ارائه نشد.
وی تصریح کرد: اهداف استان در جذب درآمدهای مالیاتی به طور کامل محقق نشده است در این باره از اداره کل امور مالیاتی انتظارمی رود تا در رسیدن به اهداف خود و جبران این عقب ماندگی به اقشار ضعیف فشار نیاورد.
وی افزود: برای جبران عقب ماندگی ها در این برنامه باید راهکاری مناسب تدبیر شود البته، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این باره کمک می کنند.
وی مالیات را محل مهم درآمد دولت و تامین منابع عنوان کرد و گفت: رویکرد این است که درآمد مالیات باید بتواند هزینه های جاری دولت را تامین کند و در این صورت درآمدهای حاصل از فروش نفت صرف زیرساخت ها شود.
صالحی به پتانسیل های استان در توسعه صنعت اسب اصیل ترکمن اشاره کرد و افزود: در این زمینه و البته در سایر زمینه ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی باید حمایت شود تا از ظرفیت ها به خوبی بهره برداری شود.
استاندار خراسان شمالی به معرفی اعضای کابینه دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم با رویکرد آرامش و امنیت کار خود را آغاز کرده است و امید می رود با استفاده از ظرفیت های موجود، بتوانیم در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم.
صالحی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی نیز امکانات زیادی وجود دارد که باید به فعلیت در آید تا به اهداف توسعه دست پیدا کنیم.
* سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.

captcha