عدم استقبال قرآنیان مازندرانی در اردوی آمادگی قم
کد خبر: 3631244
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

عدم استقبال قرآنیان مازندرانی در اردوی آمادگی قم

فعالیت‌های قرآنی: مدیر قرآنی اوقاف مازندران گفت: استقبال از اردوی آموزشی و آمادگی ویژه نفرات راه یافته به مسابقات سراسری در بخش بانوان صفر و در بخش آقایان یک نفر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، مسابقات قرآنی اوقاف کشور بالاترین مسابقات قرآنی از نظر فنی و سطح مهارت متسابقین است که هر ساله با همت این سازمان برگزار می‌‌شود.
در سال جاری بر طبق سنوات گذشته این مسابقات در مقاطع شهرستانی برگزار شد و در ماه اخیر نیز چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف مازندران در دو بخش بانوان و آقایان برگزار و نفرات برتر برای شرکت در مسالبقات سراسری قرآن مشخص شدند.
با توجه به اهمیت آموزش در ارتقای متسابقین، که مورد اتفاق نظر همه داوران و نیز فعالان عرصه قرآنی است 
حجت‌الاسلام رضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: اردوی آموزشی و آمادگی ویژه نفرات راه یافته به مسابقات سراسری و در رشته‌های؛ حفظ کل، حفظ بیست جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و دعا خوانی روزهای 28 و 29 مرداد‌ماه برای آقایان و  31 مرداد تا یکم شهریور برای بانوان در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه مازندران برای اعزام در این اردو 10 نفر بود، افزود: در بخش بانوان کسی برای رفتن به اردو استقبال نکرده و از آقایان جز یک نفر در بخش ترتیل کسی مایل به رفتن در این دوره نیست.
به گزارش ایکنا عدم استقبال از این دوره سبب شد با نفر اول مسابقات قرآن مصاحبه‌ای داشته باشیم.
سید احمد مقیمی در گفت‌وگو با ایکنا برگزاری کلاس آموزشی را لازم دانست و افزود: متاسفانه فاصله این کلاس‌ها با مسابقات سراسری بسیار کم است و نمی تواند در نحوه قرائت که مهارتی زمانبر است موثر باشد.
نفر اول قرائت مازندران از نزدیکی زمانی مسابقات استانی با مسابقات سراسری انتقاد کرد و گفت: در این کلاس‌ها فقط توجیهات داوری برای متسابقین سودمند است.
وی ادامه داد: به علت دو روزه بودن این اردو  اغلب متسابقان برای رفتن به آن زمان لازم در اختیار ندارند.
مقیمی بیان کرد: اگر این دوره‌ها در استان برگزار می‌شد متسابقین استقبال می‌کردند و با آشنایی که داوران مازندران از متسابقان داشتند برگزاری این دوره‌ها تاثیرگذاری بیشتری داشت.

captcha