قرآن جوان هدیه به رامبد جوان
کد خبر: 3631498
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

قرآن جوان هدیه به رامبد جوان

گروه ادب: قرآن تفسیری و پیام‌رسان برای نوجوانان و جوانان، ترجمه‌ای خواندنی و متفاوت از قرآن است که به دلیل روان بودن و سادگی، ارتباط آسان با نوجوانان و جوانان برقرار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شب گذشته، 25 مرداد، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مهمان برنامه تلویزیونی خندوانه بود. حضور یک روحانی در برنامه‌های طنز تلویزیونی از جنس برنامه خندوانه، اگرچه بی‌سابقه نیست؛ اما با توجه به کسوت روحانی و نگاه قشر سنتی جامعه، اتفاقی ویژه است. اما روحانی فرهنگی و دغدغه‌مندی چون محمدرضا زائری، در هر تریبون و منبری که باشد، جنس سخن و شاکله فکری‌اش مشخص است؛ از این روست که سخنان زائری در برنامه طنز خندوانه، از همان نوع سخنی است که در برنامه تلویزیونی «پیاده آمده‌ایم» در جوار حرم سیدالشهدا(ع) ارائه می‌کند؛ بنابراین در برنامه خندوانه نیز که حضور می‌یابد، با دست پر و هدایای ویژه می‌آید. حجت‌الاسلام زایری در ابتدای این برنامه، یک نسخه کلام‌الله مجید با ترجمه خاص و متفاوت به رامبد جوان، کارگردان و مجری برنامه هدیه داد.

این نسخه از قرآن مجید، ترجمه‌ای تفسیری و پیام‌رسان برای نوجوانان و جوانان است که با زبان ساده و کاربردی، مطابق با نیاز مخاطبان جوان تهیه و منتشر شده است.

مترجم این قرآن، علی ملکی است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. روان بودن و سادگی، ویرایش به‌روز و صوری، مبتنی‌ساختن بند بند ترجمه بر تفسیر، گذر از دشواری‌های ترجمه قرآن در آیه‌های سخت‌فهم، متشابه و چند‌وجهی، تلطیف بار معنایی برخی از واژه‌ها متناسب با سن و فضای فکری دانش‌آموزان و جوانان، مرتبط‌ساختن آیه‌های یک سوره با هم و هم‌مسیر با پیام کلی سوره، پاورقی‌های ضروری و مفید، ترجمه لحن به‌ لحن به تناسب موقعیت، ترجمه قرآن به قرآن برای پیش‌گیری از تضادهای ظاهری، گرفتن بازخورد مستمر و منظم از گروه‌های مختلف مخاطبان، آهنگین‌ساختن و سجع‌آوری، معادل‌یابی‌های فارسی و آسان‌فهم و به‌روز برای عبارت‌های کتابی و غیرکتابی، از ویژگی‌های برشمرده شده این قرآن تفسیری است.

این قرآن به صورت چهاررنگ منتشر شده و آماده‌سازی و انتشار آن به همت موسسه «ویراستاران» بوده و هدیه آن 63هزار تومان است.

captcha