نسل جوان تشنه خاطرات آزادگان است
کد خبر: 3631590
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

نسل جوان تشنه خاطرات آزادگان است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه خاطرات آزادگان باید گفته و نوشته شود، افزود: جوانان تشنه شنیدن خاطرات شما عزیزان هستند و شما ها الگوهای صبر و استقامت برای نسل جدید هستید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن در دیدار با جمعی از ازادگان استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفـت: هر روزی که شما در اسارت گذرانده‌اید برای ما قابل احترام است و مردم ایران اسلامی به عزت و عظمت آزادگان و مقاومت آنها آگاه هستند و اطمینان دارند اگر رزمندگان در پشت سنگرهای دفاع مقدس پرچم اسلام را زنده نگهداشتند آزادگان نیز در زندان‌های رژیم بعثی با صبر و استقامت خود قدرت و شکست ناپذیری ارتش اسلام را نشان دادند.
وی، افزود: هرجا که از آزادگان نامی به میان آمده، تمام مردم با عزت و عظمت از آن ها یاد کرده‌اند و شما در دل تمام مردم ایران جای دارید و با گذشت زمان عزت و عظمت شما کمرنگ نمی شود.
جبارزاده، با تاکید بر اینکه خاطرات آزادگان باید گفته و نوشته شود، افزود: جوانان تشنه شنیدن خاطرات شما عزیزان هستند و شما ها الگوهای صبر و استقامت برای نسل جدید هستید.
استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برخی ابراز می‌کنند که با فاصله گرفتن از دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ تر شده، ولی این افراد بدانند که جوانان این مرز و بوم همیشه آماده دفاع از اسلام و انقلاب هستند و شهادت مظلومانه شهید حججی گواهی بر این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه عطش نسل جوان برای شنیدن خاطرات شما بسیار زیاد است، ادامه داد: آزادگان، ایثارگران و جانبازان همانند شمعی هستند که به اطرافیان خود نور می دهند و باید خاطرات آنها به جوانان امروز که تشنه شنیدن این خاطرات هستند، بازگو شود.
جبارزاده افزود: اینکه در استان ما آزاده ای وجود داشته باشد که دچار مشکلات معیشتی و درمانی است، قابل قبول نیست و چرا تاکنون به مدیریت ارشد استان این موضوع اطلاع رسانی نشده است.
وی تاکید کرد: وضعیت معیشتی آزادگان توسط بنیاد شهید رصد شود و مبادا کسی از این عزیزان به دلیل مشکلات مادی و درمانی گرفتار باشد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در حدود دو هزار آزاده در استان وجود دارد، گفت: آزادگان نسبت به ایجاد تشکل و انجمن اقدام کنند تا از این طریق از حال هم آگاه شده و نسبت به پیگیری موضوعات آزادگان اقدام کنند.
captcha